Plany odnośnie Ac

robert j. wozny speedy w ziew.org
Pon, 15 Gru 2003, 09:21:57 CET

Quoting Jacek Konieczny <jajcus w bnet.pl>:

> Są jednak pewne różnice między Ac i Nest:
> - w Ac zakładana jest spójność zasobów na FTP. I mam wrażenie, że
>   wygląda to teraz znacznie lepiej niż podczas rozwijania Ra.

raczej nie. patrz ostatnie majle na temat niespójności... z ostatnich
takich to przez długi czas był niespójny STLport w głównym drzewku.

> - w Nest jest miejsce na wszelkie alpha/beta/snapshoty itp. W Ac
> nie powinno tego być, poza uzasadnionymi przypadkami (np: Zope-2.6 nie
> działa z pythonem 2.3, więc musi być Zope-2.7beta, kernel 2.4 nie ma
> przyszłości, przygotowanie systemu pod 2.6 może trwać, więc warto zacząć
> już od wersji testowych 2.6 itp.)

2.6 działa poprawnie całkowicie na x86 tylko. RPM według założen ma
być 4.3 - to co ? czekamy aż wyjdzie ? (jeff nie wie kiedy wypuści...)

> Jeżeli poprzednie db czy glibc nie spełniało jakiś założeń, to upgrade
> trzeba zrobić. Od pilnowania zależności przed wrzuceniem pakietów na FTP
> są Requires w specach i katalog ready. I mam wrażenie że działa to
> całkiem nieźle.

w czym db 4.2 nie spełniało założeń? pęd do numerkomanii...

3 package(s) found:
cDonkey-0.9.0-2
kdesdk-kbabel-dictionary-3.1.93.031114-1
unixODBC-gnome-2.2.6-2

trzy pakiety które jeszcze nie są db4.2

> Zgadzam się. Ale żeby to osiągnąć nie trzeba od razu przeganiać mmazura.

to niech zacznie ten kompromis realizować?...

> Jak zamrozimy Ac teraz i wydamy za 4 tygodnie, to zapewniam Ciebie, że
> porównywalna (ale oczywiście nieco mniejsz) ilość pakietów będzie
> "rozjechana", tyle że to będą pakiety starsze, a ileś rzeczy które
> mogłyby to tej pory być zrobione zrobione nie będzie.

w tej chwili brakuje ~2k pakietów do funkcjonalności Ra. Nie mówię o
zamykaniu _teraz_ bo to nie ma sensu, lecz jak doprowadzisz do
funkcjonalności Ra + ustabilizujesz, aby nie było błędnych zależności
itp... aby wszystko działało...

> Nie zapewnisz płynnego upgradu wszystkiego, szczególnie na serwerze.
> Z GNOME może się to jeszcze udać, ale jak słyszę o upgradzie PostgreSQL
> bez interwencji admina, to mi się śmiać (albo może płakać) chce.

w _miare_ płynnym upgrade. zrozum, iż chodzi tu, aby nie trzeba było
pół systemu backupować, a potem instalować od nowa. aby były spełnione
zależności i odpowiednie obsoletes & okolice...

> Ok. Można tak zrobić. Ale nie w tej chwili. To co robi mmazur ma na celu
> stwierdzenie co mamy. Na FTP jeszcze brakuje wielu pakietów które w Ac
> powinny być. Czy one się nadają, jak działają, co trzeba poprawić i czy
> całość jest spójna można stwierdzić jedynie po przebudowaniu wszystkiego
> i wrzuceniu do jednego worka.

bardzo proszę: chcesz pomóc?
http://www.averne.org/ac/ppc/braki-ac3.txt twoim przyjacielem.

ogólnie http://www.averne.org/ac/ - bardzo dobre źródło wiedzy na
temat czego Ac jeszcze nie ma :P

niestety, było tak, iż po 6 miesiącach okazało się, iż skrypty mają
błędy - bo ktoś(TM) nie puścił jakiegoś pakietu (fortunki) na
buildery...

> Teraz wystarczy że każdy kto ma czas/chęci/możliwości zrobi upgrade do
> tego co jest na FTP, stwierdzi co nie gra, czego brakuje itp. Wtedy
> będą podstawy do określenia tych celów o które się dopominasz. Nie
> wiedząc co mamy, nie jesteśmy w stanie określić co jesteśmy w stanie
> zrobić na "za 6 miesięcy".

zaraz? chwila? cele o które się dopominam, to w dużym skrócie: "pomysł
na dystrybucję". określenie ram w których się poruszamy, bo sorry,
mogę mieć "kaprys" wrzucenia do Ac gnome 2.5 (bo jest lepsze) - ale to
nie będzie się z założeniami zgadzać ? racja?

chyba że się mylę, to wrzucajmy gnome 2.5 do Ac.

> No i tak trzymać. Róbmy swoje, to naszej dystrybucji zawsze służyło najlepiej.

# ls 2
bin  dest  dev  doc  etc  lib  mnt  proc  sbin  src  tmp  usr  var

prawie wytworzony - brakuje paru pakietów, które się nie budują .

--
robert j. wozny
... Zycie biegnie wahadlowym ruchem miedzy bolem i nuda,