AMD64 - rewolucje

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Czw, 18 Gru 2003, 15:35:13 CET

On Thu, Dec 18, 2003 at 01:58:46PM +0100, Jacek Konieczny wrote:
> glibc.spec już zrobiłem i jeszcze pewnie dzisiaj commitnę. jest tam
> tylko jeden warunek dla architetkury amd64 i to razem z innymi nie-x86.
> Zmiany właściwie kosmetyczne i raczej nie stworzą żadnych problemów na
> innych architektórach.
>
> Jest tylko jedna gruba zmiana: podzieliłem glibc na dwa pakiety:
> glibc i glibc-misc. Pierwszy zawiera jedynie zawartość /%{_lib}/
> i %{_libdir}, drugi resztę z tego co było w glibc. Dzięki temu
> pakiety glibc dla amd64 i glibc dla x86 nie konfliktują żadnym plikiem,
> poza dokumentacją (możnaby ewentualnie zastanowić się dla inną nazwą
> [...]

Ale postshell jest w innym pakiecie niż glibc - to się wywali przy
instalacji od zera.
Nie ma sposobu na zagwarantowanie, że jakiś pakiet będzie zainstalowany
przed innym, jeśli jest zależność w obie strony.

Ale wydaje mi się, że wydzielanie binarek nie jest konieczne - rpm ma
mechanizm do pomijania plików w zależności od koloru...
W Fedorze w tym samym pakiecie glibc są binarki i biblioteki.
Trzeba tylko zadbać o kolorowanie binarek dla x86 - jeszcze nie wiem
jak to włączyć, u nas wszystkie pliki nie mają koloru (w Fedorze Elf32
mają 1, Elf64 2).

> IMHO każdy pakiet z bibliotekami powinien zawierać jedynie biblioteki.
> Ułatwiłoby to nie tylko współistnienie wersji 64- i 32-bitowej
> biblioteki, ale także instalowanie dwóch wersji biblioteki np. przy
> częściowym upgrejdzie.

Niestety rpm potrafi obsłużyć dalsze uaktualnianie przy dwóch różnych
wersjach tego samego pakietu tylko jeśli różnią się kolorem.
Normalnie to działa tylko raz. Chyba że kolejna wersja biblioteki ma
jeszcze inne SONAME.