AMD64 - rewolucje

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Czw, 18 Gru 2003, 15:59:56 CET

On Thu, Dec 18, 2003 at 03:35:13PM +0100, Jakub Bogusz wrote:

> Ale postshell jest w innym pakiecie niż glibc - to się wywali przy
> instalacji od zera.

To może by wystarczyło to do /%{_lib} przerzucić. Musi to być w bin?

> Ale wydaje mi się, że wydzielanie binarek nie jest konieczne - rpm ma
> mechanizm do pomijania plików w zależności od koloru...
> W Fedorze w tym samym pakiecie glibc są binarki i biblioteki.
> Trzeba tylko zadbać o kolorowanie binarek dla x86 - jeszcze nie wiem
> jak to włączyć, u nas wszystkie pliki nie mają koloru (w Fedorze Elf32
> mają 1, Elf64 2).

Co to są te kolory i jak to działa?

> Niestety rpm potrafi obsłużyć dalsze uaktualnianie przy dwóch różnych
> wersjach tego samego pakietu tylko jeśli różnią się kolorem.
> Normalnie to działa tylko raz. Chyba że kolejna wersja biblioteki ma
> jeszcze inne SONAME.

Soname się nie różni. A tych kolorów wogólę nie łapię. Mógłbyś się temu
przyjżeć i spróbować jakoś załatwić. Mogę dać dostęp to tego AMD64.

Na razie robię bootstrap i to chcę mieć tylko 64-bitowe, więc
jednoczesna instalacja pakietów 32-bitowych na razie nie jest mi
potrzebna. Chcę podstawowe środowisko mieć jak najszybciej gotowe,
a wtedy będzie można na spokojnie (bez posiłkowania się
cross-kompilatorem i pakietami z innych dystrybucji) poprawić wszystkie
niedociągnięcia.

Pozdrowienia,
	Jacek