unikod

Śro, 31 Gru 2003, 17:09:27 CET

Jacek Konieczny wrote:

> Tak to jest jak się podaje skrypty z pamięci. Powinno być:
>
>         python -c "unicode(file('test.txt').read(),'utf-8','strict')"
>
> (tym razem sprawdzone).

Moze zalezy od wersji pythona ?
Moze cos trzeba doinstalowac ?

$ python -c "unicode(file('test.txt').read(),'utf-8','strict')"
Traceback (innermost last):
  File "<string>", line 1, in ?
NameError: unicode

$ head -2 test.txt
[Desktop Entry]
Name=Netscape Navigator

> Mogę spróbować zrobić cały skrypt "validujący" Unicode, tylko napisz co
> dokładnie powinien on robić.

Sprawdzac, czy plik nie zawiera kombinacji znakow nielegalnych w UTF-8
(za "nielegalne" moze tez traktowac zakres "user-defined", ale nie jest to
konieczne), badz nie reprezentujacych zadnego znaku (jeszcze nieprzypisanych).

Chcialbym, zeby wypisal linie zawierajace bledy, dobrze gdyby podal nry
linii i pozycje nieprawidlowego znaku w kazdej z nich.

Musi dzialac na zasobach Ra.

$ rpm -q python
python-1.5.2-30

  phone (48)(58) 347 14 61