unikod

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Śro, 31 Gru 2003, 17:24:37 CET

On Wed, Dec 31, 2003 at 05:09:27PM +0100, Andrzej Krzysztofowicz wrote:
> Moze zalezy od wersji pythona ?

No tak. Chyba trzeba mieć conajmniej pythona 2.0.

> Moze cos trzeba doinstalowac ?
>
> $ python -c "unicode(file('test.txt').read(),'utf-8','strict')"
> Traceback (innermost last):
>   File "<string>", line 1, in ?
> NameError: unicode

Dziwne. unicode() to funkcja wbudowana i niewyobrażam sobie, żeby mogło
jej nie być. W dokumentacji jest:

unicode( [object[, encoding [, errors]]])
    Return the Unicode string version of object using one of the
following modes:
(...)
    New in version 2.0. Changed in version 2.2: Support for
__unicode__() added.

Napewno twój Python działa? Masz python-modules zainstalowane (jeżeli
nie, to nie działa)?

BTW. jeszcze jedna propozycja poprawki tego jednolinijkowca:

python -c "print unicode(file('test.txt').read(),'utf-8','strict')"

> Sprawdzac, czy plik nie zawiera kombinacji znakow nielegalnych w UTF-8
> (za "nielegalne" moze tez traktowac zakres "user-defined", ale nie jest to
> konieczne), badz nie reprezentujacych zadnego znaku (jeszcze nieprzypisanych).
>
> Chcialbym, zeby wypisal linie zawierajace bledy, dobrze gdyby podal nry
> linii i pozycje nieprawidlowego znaku w kazdej z nich.

Mogę spróbować coś takiego napisać, ale niekoniecznie dzisiaj.
Jakieś test-casy mogłyby mi ułatwić sprawę.

> Musi dzialac na zasobach Ra.
Spoko.

> $ rpm -q python
> python-1.5.2-30

To nie jest Ra! To chyba wogóle nie jest PLD. To jest prehistoria.

Pozdrowienia,
        Jacek