Firebird

Robert Grabowski Robert.Grabowski w 7bulls.com
Śro, 26 Lut 2003, 10:41:43 CET

Roman Kolasiewicz wrote:
> Witam,
>
> Tuesday, February 25, 2003, 5:16:52 PM, Roman Kolasiewicz wrote:

[...]
> [...]
>    Firebird-SuperServer.rpm
>    Firebird-SuperServer-libs.rpm
>    Firebird-SuperServer-devel.rpm
>    Firebird-SuperServer-doc.rpm (*1)
>
> 2. Jeden spec, ale budowanie albo wersji CS, albo wersji SS (tak jak
>    to zrobilem do tej pory)
>
> *1 - akurat te pakiety mozna zrobic wspolne dla obu specow, jako ze to
> jest tylko i wylacznie sama dokumentacja.
>
> Teraz pytanie - ktory ze sposobow jest wg. was lepszy/koszerniejszy?
> Chyba, ze macie jeszcze jakis inny pomysl (przerabianie zrodel odpada
> - zbyt mizerny ze mnie programista, pozatym nie lubie tego robic :))

    Kiedyś też walczyłem z Firebirdem, ale się poddałem :) Mam pytanie,
czy to nie jest tak, że narzędziom korzystającym z bibliotek Firebirda
jest wszystko jedno, z których będą korzystać. Czy nie da się rozbić
tego w ten sposób:

Firebird-common
Firebird-server-CS
* provides Firebird-server
* requires Firebird-libs-CS
Firebird-server-SS
* provides Firebird-server
* requires Firebird-libs-SS
Firebird-libs-CS
* provides Firebirds-libs-CS
* provides Firebirds-libs
Firebird-libs-SS
* provides Firebirds-libs-SS
* provides Firebirds-libs
Firebird-clients
* requires Firebird-libs
Firebird-doc
Firebird-devel

Możemy mieć takie sytuacje:
1. Chcemy mieć SS serwer, więc instalujemy:
common
libs-SS
server-SS
clients

2. Chcemy mieć CS serwer, więc instalujemy:
common
libs-CS
server-CS
clients

3. Chcemy mieć tylko klienta SS
libs-SS
clients

Problem będzie, gdy będziemy chcieli mieć zainstalowany CS, a dodatkowo
będziemy chcieli łączyć się do zdalnych serwerów SS.

To co napisałem może ma i sens, tylko, czy da się to zrobić? :)
Czy binarki programów klienckich różnią się w zależności od tego w jakim
środowisku były budowane (SS, CS)?

pozdrawiam

--
Robert Grabowski   7bulls.com sp. z o.o.