Firebird

Roman Kolasiewicz rkolasiewicz w excellent.com.pl
Śro, 26 Lut 2003, 14:24:56 CET

Witam,

Wednesday, February 26, 2003, 10:41:43 AM, Robert Grabowski wrote:

>     Kiedyś też walczyłem z Firebirdem, ale się poddałem :) Mam pytanie,
:), widze ze wybralem sobie calkiem calkiem ciekawy program na samym
poczatku :)

> czy to nie jest tak, że narzędziom korzystającym z bibliotek Firebirda
> jest wszystko jedno, z których będą korzystać. Czy nie da się rozbić
> tego w ten sposób:
Wlasnie nie wiem, czekam az wstanie moj testowy serwer, bo nie
chcialbym tego testowac na produkcyjnym :)

> Firebird-common
> Firebird-server-CS
> * provides Firebird-server
> * requires Firebird-libs-CS
> Firebird-server-SS
> * provides Firebird-server
> * requires Firebird-libs-SS
> Firebird-libs-CS
> * provides Firebirds-libs-CS
> * provides Firebirds-libs
> Firebird-libs-SS
> * provides Firebirds-libs-SS
> * provides Firebirds-libs

> Firebird-clients
> * requires Firebird-libs
Clients zawiera sie chyba w common :), wiec albo jedno, albo drugie,
chyba zeby ze wspolnych programow wydzielic jeszcze klientow (reszta
binarek niczym sie nie rozni, tak wynika w kazdym razie z diffa)

> Firebird-doc
To sie da zrobic, ale trzebaby tam jeszcze ustawic obsoletes (o ile
dobrze rozumiem to sa pakiety, ktorych w systemie ma nie byc)

> Firebird-devel
W tym pakiecie nie byloby chyba nic, jako ze biblioteki sa od siebie
calkowicie rozne, korekta: jest plik iberror.h, ktory rowniez rozni
sie pomiedzy wersja SS i CS :/

> Problem będzie, gdy będziemy chcieli mieć zainstalowany CS, a dodatkowo
> będziemy chcieli łączyć się do zdalnych serwerów SS.
To przetestuje jak wstanie testowa maszynka ( sproboje odpalac te
programy z wieksza biblioteka) Ma ktos moze jakies testy, ktore
moznaby na takiej bazie zapodac, zeby sprawdzic czy wszystko dziala?

> To co napisałem może ma i sens, tylko, czy da się to zrobić? :)
Hgw :)

> Czy binarki programów klienckich różnią się w zależności od tego w jakim
> środowisku były budowane (SS, CS)?
Nie, w kazdym razie diff nie widzial miedzy nimi roznicy. W zasadzie
roznice pomiedzy zbudowaniem wersji SS i CS to dodatkowe binarki i
liby:
dla wersji SS:
   ibserver (program)
   ibguard (program)
   ibmgr (to skrypt w bashu)
   ibmgr.bin (program)
   isc4.gbak (program?)
   SSchangeRunUser.sh (skrypt)
   SSrestoreRootRunUser.sh (skrypt)
   firebird (skrypt do /etc/rc.d/inet.d)
dla wersji CS:
   gds_drop (program)
   gds_inet_server (program)
   gds_pipe (program)
   CSchangeRunUser.sh (skrypt)
   CSrestoreRootRunUser.sh (skrypt)
   libgds.a (lib)
   firebird.(x)inetd (konfig dla inetd)

Reszta programow, z tego co widze jest identyczna.

Best regards,
 Roman