SPECS: glibc.spec (HEAD)

wrobell wrobell w ite.pl
Sob, 4 Sty 2003, 18:12:06 CET

On Sat, Jan 04, 2003 at 05:42:51PM +0100, wrobell wrote:
> [...]
[...]
> 2. w przypadku byka w nagłówkach jajka np.: 2.4.19, jestem zmuszony do czekania
> kilku dni na przekompilwanie glibc, zamiast sobie po prostu nałożyć łatę
> z 2.4.20 na źródła kernel-a

bardziej konkretnym tutaj przykładem może być korzystanie z wszelkiej
maści ioctl-i, do których masz dostęp (oraz aplikacje które są kompilowane)
przez sys/ioctl.h, które poprzez bits/ioctls.h dołączają asm/ioctls.h

mogę chcieć korzystać w kompilowanych przez siebie programach z nowszych
ioctl-i i jestem skazany na czekanie, aż:
1. jajko dystrybucyjne zostanie przygotowane i przekompilowane
2. glibc zostanie przekompilowane z w/w kernelem

czyli muszę czekać na coś czego wogólę niepotrzebuję

analogicznie do ioctl-i jest z sys/param.h które dołącza
linux/limits.h i linux/param.h

_Oczywiście_ nie ma róży bez kolców i to że mam dowiązania symboliczne
/usr/include/{asm,linux} do katalogów ze źródeł kernel-a, na którym
glibc nie zostało przekompilowane, ma swoje wady (tu qboosh o ile pamiętam
podawał przykłady). Ale też i zalety.

Powyższą zmianą część użytkowników jest pozbawiana wyboru i zmuszana
do różnych cyrków. Całkowicie niepotrzebnie, IMHO.

[...]

    wrobell <wrobell w ite.pl>