SPECS: glibc.spec (HEAD)

Radoslaw Zielinski radek w karnet.pl
Sob, 4 Sty 2003, 18:25:12 CET

wrobell <wrobell w ite.pl> [04-01-2003 13:20]:
> On Sat, Jan 04, 2003 at 01:58:32AM +0100, radek wrote:
[...]
> Poniższe dotyczy pakietu glibc-devel.
> Trudno jest mi prześledzić obecnie cały wątek na temat powyższego wymogu.

> Czy może mi ktoś (radek, qboosh?) podać zestawienie argumentów za powyższą
> zmianą? [1]

,,Sure thing.''

Budowanie glibca zależy od obecnych w systemie nagłówków jądra.  Część
plików nagłówkowych [1], dostarczanych przez glibc-devel, a stosowanych
przy budowaniu innego oprogramowania, także włącza nagłówki jądra.  Aby
zapewnić, że dany pakiet, korzystający (bezpośrednio czy pośrednio) z
tych plików, zbuduje się niezależnie od dostępnej w /usr/src/linux
wersji jądra czy fantazji grzebiącej w tym katalogu osoby [2], należy
dostarczyć dokładnie tych nagłówków jądra, z którymi budowany był glibc.

[1]  Są to:
$ rpm -ql glibc-devel|grep '\.h$'|xargs egrep 'include <(asm|linux)/' -l
/usr/include/a.out.h
/usr/include/bits/errno.h
/usr/include/bits/ioctl-types.h
/usr/include/bits/ioctls.h
/usr/include/bits/local_lim.h
/usr/include/bits/sigcontext.h
/usr/include/bits/socket.h
/usr/include/net/ethernet.h
/usr/include/net/if_slip.h
/usr/include/net/ppp-comp.h
/usr/include/net/ppp_defs.h
/usr/include/netatalk/at.h
/usr/include/netinet/if_ether.h
/usr/include/netinet/if_fddi.h
/usr/include/netinet/if_tr.h
/usr/include/netinet/igmp.h
/usr/include/nfs/nfs.h
/usr/include/sys/kd.h
/usr/include/sys/param.h
/usr/include/sys/pci.h
/usr/include/sys/prctl.h
/usr/include/sys/soundcard.h
/usr/include/sys/syscall.h
/usr/include/sys/sysctl.h
/usr/include/sys/sysinfo.h
/usr/include/sys/ultrasound.h
/usr/include/sys/vm86.h
/usr/include/sys/vt.h
     I zależne od nich.

[2]  /usr/src/linux jest do grzebania, prawda?  Ja straciłem ładną
chwilę na zorientowanie się, dlaczego nie buduje mi się pewien pakiet,
który budował się wcześniej bez żadnych problemów.  Okazało się, że
kilka dni wcześniej wykonałem `make mrproper`, co spowodowało usunięcie
dowiązania symbolicznego, na które wskazywał /usr/include/asm.

> [1] problem niespełnionych zależności mnie nie interesuje ponieważ
> pld ma być elastyczną dystrybucją i nie narzucać sztywnych rozwiązań
> (jakim jest np.: wymóg dystrybucyjnego jajka, albo jedynie słusznego mta)

Już przecież nie wymaga dystrybucyjnego jajka.  W tej zmianie nie chodzi
o ,,jedyniesłuszność'', tylko o prawidłowość rozwiązania.

--
Radosław Zieliński <radek w karnet.pl>
[ GPG key: http://radek.karnet.pl/ ]