Zmiany katalogów (Re: SPECS: XFree86.spec (HEAD))

Artur Flinta aflinta w at.kernel.pl
Nie, 12 Sty 2003, 23:49:13 CET

Dnia 2003.01.12 22:30 Jakub Bogusz napisał(a):
> Możesz podać przykład(y) liczącej się dystrybucji, gdzie XFree86
> jest
> instalowane w /usr?

Nie

> Żeby potem się nie okazywało, że jakieś oprogramowanie
> (szczególnie
> komercyjne) kompiluje się (opcjonalnie) i działa na RH, Mdk i
> Debianie,
> za to na PLD nie i już.

Przenisłem XFree i nic nie musiałem rekompilowac by dalej działało.
To przynajmniej odnosnie linkowanych bibliotek. Przyznam, że nie
znalazłem narazie nic co odmówiło by z tego powodu współpracy.
VMware działa.

> Druga rzecz odnośnie masowych przenosin (/usr/X11R6 -> /usr,
> /etc/X11/GNOME2 -> /etc, /home -> /home/services) - czy ktoś jeszcze
> panuje nad upgradowaniem ze starszych wersji (choćby z Ra)???

Chyba nie, zwłaszcza, że teraz juz nie jest to łatwe, bo przejscie z
rpm'a 4.0.2 na 4.1 jest już sztuką nie mając do dyspozycji rpm 4.0.4.

> [...]
> przypadku
> przenosin w /etc), modyfikowanie ścieżek w istniejących plikach
> konfiguracyjnych (.rpmnew nie wystarczy, bo po większym upgrade
> trzeba
> by nad nimi z kilka siedzieć), zmiana katalogów domowych
> użytkowników
> (w przypadku przenosin w /home i /var), przenoszenie danych (w
> przypadku
> /home i /var - to wygląda najgorzej, bo danych może być dużo, a
> np.
> /home i /home/services na różnych urządzeniach...).

Odnosnie przenosin Gnome2 w /etc to nie jest problem, wszystko działa
jak powinno. Natomiast co do services to nie wiem, bo to kto inny nad
tym pracuje.
  						Artur