Zmiany katalogów (Re: SPECS: XFree86.spec (HEAD))

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Nie, 12 Sty 2003, 22:30:16 CET

On Sun, Jan 12, 2003 at 02:11:48AM +0100, Artur Flinta wrote:

> A nie mozna przyjac, ze XFree ma swoj bazowy katalog w /usr? Po co to
> rozdzielac, 99% userow (jak nie wiecej) ktorzy maja jakakolwiek
> implementacje Xow i tak pewnie maja XFree86 jakie przychodzi z distro.

Możesz podać przykład(y) liczącej się dystrybucji, gdzie XFree86 jest
instalowane w /usr?

Żeby potem się nie okazywało, że jakieś oprogramowanie (szczególnie
komercyjne) kompiluje się (opcjonalnie) i działa na RH, Mdk i Debianie,
za to na PLD nie i już.

Druga rzecz odnośnie masowych przenosin (/usr/X11R6 -> /usr,
/etc/X11/GNOME2 -> /etc, /home -> /home/services) - czy ktoś jeszcze
panuje nad upgradowaniem ze starszych wersji (choćby z Ra)???

Roboty z tym jest dużo: przenoszenie plików konfiguracyjnych (w przypadku
przenosin w /etc), modyfikowanie ścieżek w istniejących plikach
konfiguracyjnych (.rpmnew nie wystarczy, bo po większym upgrade trzeba
by nad nimi z kilka siedzieć), zmiana katalogów domowych użytkowników
(w przypadku przenosin w /home i /var), przenoszenie danych (w przypadku
/home i /var - to wygląda najgorzej, bo danych może być dużo, a np.
/home i /home/services na różnych urządzeniach...).

Nie chcę, żeby najszybszą metodą upgrade było format&reinstall.

--
Jakub Bogusz    http://www.cs.net.pl/~qboosh/