Zmiany katalogów (Re: SPECS: XFree86.spec (HEAD))

Paweł Gołaszewski blues w ds6.pg.gda.pl
Pon, 13 Sty 2003, 00:02:43 CET

On Sun, 12 Jan 2003, Jakub Bogusz wrote:
> Możesz podać przykład(y) liczącej się dystrybucji, gdzie XFree86 jest
> instalowane w /usr? Żeby potem się nie okazywało, że jakieś
> oprogramowanie (szczególnie komercyjne) kompiluje się (opcjonalnie) i
> działa na RH, Mdk i Debianie, za to na PLD nie i już.

No właśnie to mi się też za bardzo nie podoba...

> Druga rzecz odnośnie masowych przenosin (/usr/X11R6 -> /usr,
> /etc/X11/GNOME2 -> /etc, /home -> /home/services) - czy ktoś jeszcze
> panuje nad upgradowaniem ze starszych wersji (choćby z Ra)???

Chyba nie bardzo. :-/

Ja już się przejechałem jak sobie zainstalowałem phpBB do services -
wykasowało mi configa...

Wogóle już podnosiłem, że w temacie /home/services możnaby uprościć sprawę
i dawać linki /home/services/<usluga> -> /home/<usluga> - konkretnie
chodzi tylko o demony http (tylko do nich są pakiety dodatkowe).
Wtedy w update mogłyby wchodzić pakiety budowane z /home/services/ i
byłoby znacznie mniej problemu.
Oczywiście, doszedłby trigger, żeby linka zamienić na katalog, ale to IMHO
bardzo uprości upgrade...

> Roboty z tym jest dużo: przenoszenie plików konfiguracyjnych (w
> przypadku przenosin w /etc), modyfikowanie ścieżek w istniejących
> plikach konfiguracyjnych (.rpmnew nie wystarczy, bo po większym upgrade
> trzeba by nad nimi z kilka siedzieć), zmiana katalogów domowych
> użytkowników (w przypadku przenosin w /home i /var), przenoszenie danych
> (w przypadku /home i /var - to wygląda najgorzej, bo danych może być
> dużo, a np. /home i /home/services na różnych urządzeniach...).

To niestety fakt... :(
To co wyżej jest, niestety, tego nie pozwoli ominąć.

> Nie chcę, żeby najszybszą metodą upgrade było format&reinstall.

raczej wielu nie chce...

pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...