Koncert krwi dla chonorowych dawców

Pon, 13 Sty 2003, 01:31:06 CET

On Mon, 13 Jan 2003, Andrzej Krzysztofowicz wrote:

> Ale co do LFS, to oczywiscie zdajesz sobie sprawe, ze aby aplikacje z ra
> mogly korzystac z duzych plikow, trzeba je prawie wszystkie przebudowac ?

Ano wychodzina to, że raczje nie. Dlaczego ?
Ano dlatego, że aplikacje i tak odwołują się za pomocą 64 wskaźników w
pliku, a odpowiednie przycięcie do 32bit obecnie robione jest z wiedzą o
tym że np. ext2 nie wspiera LFS. Np. dd mozna spokojnie podać do
pzrekopiowania więcej niż 2GB, a błąd zostanie zgłoszony z poziomu glibc.

Nie licze tu oczywiście aplikacji odwołujących się bezpośrednio do inodów
jak dump/restore (to nieżaleznie od glibc i tak wymaga pzrebudowania) i
kilka innych.

Wszystko to za sprawą tego, że w <features.h> jest już:

#ifdef _LARGEFILE64_SOURCE
# define __USE_LARGEFILE64      1
#endif

#if defined _FILE_OFFSET_BITS && _FILE_OFFSET_BITS == 64
# define __USE_FILE_OFFSET64    1
#endif

Summa sumarum przejście na LFS wygladać powinno tak, że po przebudowaniu
kernela i zainstalowaniu nowych plików nagłówkowych informującycj o tym że
ext2 wspiera LFS (nie wiem jaki jesst status poprawek LFS do reiserfs tu
dzimi powinien wiedzieć więcej) potencjalnie powinno wystarczy przebudować
glibc, dump i kilka innych pakietów. Pzrebudowanai powinny wymagać te
pakiety które odwołują się bezpośrednio do włąsności ext2(/reiserfs). W
sumie powinno się to zamknąć nie więcej niż w kilku/kilkunastu pakietach.
W takich warunkach jest to akceptowalne ponieważ ilosć zmian jest jednak
dość mała.

W razie czego gdyby powyższe nie było zgodne z stanem faktycznym to prośba
o kotrektę ale raczej powinno być tak jak opisałem :)