Buildery

Witold Filipczyk witekfl w poczta.onet.pl
Wto, 14 Sty 2003, 12:14:50 CET

On Tue, Jan 14, 2003 at 11:29:38AM +0100, Andrzej Krzysztofowicz wrote:

> A co z OpenOffice ?
> Zmalaly wymagania do jego przebudowy, czy skadis wykombinujesz 6+ GB
> ramdysku ???

To jest wyjątek, potwierdzający regułę.
Trzeba być utalentowanym, żeby napisać taki program.

> IMO, ramdysk ma duze szanse byc przyczyna zmniejszenia stabilnosci systemu.
> Juz nie raz sie zdarzaly rozne OOM podczas budowania: czy to spowodowane
> bledami kompilatora, czy czyms innym...

To nie jest winą ramdysku, a błędów w systemie, które i tak trzeba poprawić.

> Czasem nie jest to problem natury prawnej... ?

W Polsce ludzi prawem straszysz?

> Np. ktos zrobil najpierw commit speca, a potem powrzucal zrodla... Czesto
> sie zdarza. ;)

Następnym razem zrobi "in the right way".  src.rpm się nie zbuduje,
nie ma problemu.

> Np. potrzebne jest przebudowanie glibc z powodu jakiegos problemu security.
> A w kolejce jest na poczatku OO i mamy 24h z glowy. Zreszta zupelnie
> bezsensownie, bo i tak za chwile trzeba to bedzie puscic jeszcze raz.

Na OpenOffice nie starczy pamięci ;-)
Zawsze można przesunąć pakiet na początek kolejki (ręczna interwencja
lub automatycznie).  Builderów będzie dużo, kolejki będą krótkie (kapitalizm).

> Bezmyslna automatyzacja niekoniecznie jest dobrym pomyslem.

> Sprawdzales co sie dzieje, gdy sie pojawia duze straty na takim polaczeniu?

Nie.
Pisałem, że jestem za lokalnymi builderami.
Zainstalowanie pakietów, skopiowanie wyników, to nie będzie mocno obciążało.

> Wiele tej masy nie potrzeba. Buildery Ra byly rzadko zapchane...

No tak, ale nie wszystkie pakiety zostały przebudowane.

--
Witold Filipczyk
<witekfl w poczta.onet.pl>