Buildery

Wto, 14 Sty 2003, 11:29:38 CET

> Stacja bezdyskowa - chodziło o nowe komputery, dedykowane do budowania.
> Nie warto kupować dysku, lepiej zainwestować w RAM.
> Po zbootowaniu system będzie chodził nonstop.  Bezdyskowość nie jest tu istotna.

A co z OpenOffice ?
Zmalaly wymagania do jego przebudowy, czy skadis wykombinujesz 6+ GB
ramdysku ???

> Wszystkie devele i inne pakiety potrzebne do zbudowania powinny być brane
> oczywiście z tego samego źródła.
> Napisałem skrypt poldekbuild, który instaluje potrzebne pakiety i uruchamia
> rpmbuilda.
> Instalacja wszystkiego od nowa, zapewni to, że pakiety będą budowane zawsze
> w tym samym środowisku.  Nie będzie sytuacji, że zwykły user nie da rady
> przebudować pakietu, bo czegoś nie miał zainstalowanego a na builderach
> było.
> Dlatego ramdysk tutaj przyspieszyłby trochę.

IMO, ramdysk ma duze szanse byc przyczyna zmniejszenia stabilnosci systemu.
Juz nie raz sie zdarzaly rozne OOM podczas budowania: czy to spowodowane
bledami kompilatora, czy czyms innym...

> Nie pamiętam co kloczek mówił.  Możliwości są, kwestia koncepcji.

Czasem nie jest to problem natury prawnej... ?

> developer robi commita.  Jeśli w specu zmienił się Release lub Version lub
> jeszcze coś innego, np. w pakietach z Release poniżej 1, mamy request
> dla buildera.

Np. ktos zrobil najpierw commit speca, a potem powrzucal zrodla... Czesto
sie zdarza. ;)

> Będzie też kolejka SRPMS do przebudowania i RPMów do podpisania.
> Na każdej kolejce będzie operował w nieskończonej pętli jakiś skrypt.
> Będzie brał pierwszy (najstarszy) element z kolejki, przetwarzał
> go i zapisywał wyniki w innych kolejkach (katalogach).
> Jeśli kolejka jest pusta proces zasypia na określony czas.

Np. potrzebne jest przebudowanie glibc z powodu jakiegos problemu security.
A w kolejce jest na poczatku OO i mamy 24h z glowy. Zreszta zupelnie
bezsensownie, bo i tak za chwile trzeba to bedzie puscic jeszcze raz.

Bezmyslna automatyzacja niekoniecznie jest dobrym pomyslem.

> NFS zapewnia prostotę. Przy połączeniach 1Mbit/s i szybszych nie powinno
> być dużych opóźnień.

Sprawdzales co sie dzieje, gdy sie pojawia duze straty na takim polaczeniu?

> Jeśli zostanie osiągnięta "masa krytyczna" builderów, to developerzy nie
> nadążą z produkcją speców.

Wiele tej masy nie potrzeba. Buildery Ra byly rzadko zapchane...

  phone (48)(58) 347 14 61