pakiety -devel z *.pc

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Nie, 19 Sty 2003, 23:21:52 CET

On Sat, Jan 18, 2003 at 09:37:10AM +0100, Tomasz Kłoczko wrote:

> To jest tak .. to że pakiet zawiera *.pc nie oznacza, że inny pakiet tego
> używajacy bbędzie tego używał. Także raczj takie pzrełożenie 1:1 nie ma
> miejsca choć jest dość często.

Ale nie pisałem o pakietach, które dostarczają *.pc jako jeden z kilku
sposobów na uzyskanie informacji o katalogach/bibliotekach, tylko tych,
przy korzystaniu z których nie ma innego sposobu, niż użycie pkg-config
--libs/--cflags (poza zgadywaniem położenia - jeśli nagłówki są
bezpośrednio w /usr/include, to pkg-config można sobie odpuścić).

W glib2 i gtk+2 jeszcze są pliki *.m4, ale z części bibliotek zostały
już wyrzucone (np. libsigc++ 1.2.x).

--
Jakub Bogusz    http://www.cs.net.pl/~qboosh/