pakiety -devel z *.pc

Pon, 20 Sty 2003, 22:25:37 CET

On Sun, 19 Jan 2003, Jakub Bogusz wrote:

> Ale nie pisałem o pakietach, które dostarczają *.pc jako jeden z kilku
> sposobów na uzyskanie informacji o katalogach/bibliotekach, tylko tych,
> przy korzystaniu z których nie ma innego sposobu, niż użycie pkg-config
> --libs/--cflags (poza zgadywaniem położenia - jeśli nagłówki są
> bezpośrednio w /usr/include, to pkg-config można sobie odpuścić).
>
> W glib2 i gtk+2 jeszcze są pliki *.m4, ale z części bibliotek zostały
> już wyrzucone (np. libsigc++ 1.2.x).

Ciężko powidzieć że tak musi być .. raczje nie ma tu takiej koniecznosći.
Zawsze możesz wykrywać biblioteki wyłacznie za pomocą próbnego linkowania.
Na pewno bezdyskusyjnie jest potzrebny pkgcongig w sytuacji kiedy któraś z
procdur budowanai tego używa do zorientowania się we własnościach
środowiska .. i na tym bym popzrestał. Każda inna sytuacja nie jest
jednoznaczna. W szczególnosci dostarcznie jakiś *.pc nie powinno IMHO
oznaczać że dany devel ma mieć w Requires pkgconfig.