bsp is dead. (Re: bsp i EXPORT_SYMBOL_GPL)

Michal Moskal malekith w pld-linux.org
Wto, 1 Lip 2003, 03:43:46 CEST

>From the hacking-at-night dept.:

Zrobiłem raid_start i insmod_ng w busybox (szkoda, że nie wiedziałem, że
startowanie raida jest takie proste i pchałem całe raidtools w bsp :-).

W trakcie budowania busybox robi się dodatkowy podpakiet busybox-initrd
z busybox statycznie zlinkowanym z dietlibc, z funkcjami niezbędnymi na
initrd.

Trzeba go wrzucić jako /bin/sh na initrd, a jako linuxrc dać

#!/bin/sh
insmod ...

Co do raid_start, składnia

raid_start /dev/md0 /dev/sdb3

gdzie /dev/sdb3 to nazwa pierwszego (musi być pierwszego? pewnie zależy
od raida) dysku w macierzy. geninitrd musi to sobie wyciągnąć z konfiga.

jako shell jest hush, jest 3 razy mniejszy od asha, ale niezbyt
rozgarnięty (ale i tak barzdziej niż bsp :-). W szczególności
zauważyłem, że skrypty lepiej kończyć exit 0. Jeśli będzie taka
konieczność można go wymienić na asha lub msh (minix shell).

busybox.initrd umie też nfsmount, ifconfig, route (sorry, no iproute2 in
busybox).

No cóż, wiget -- masz zabawkę :-)

--
: Michal Moskal :: http://www.kernel.pl/~malekith : GCS {C,UL}++++$ a? !tv
: When in doubt, use brute force. -- Ken Thompson : {E-,w}-- {b++,e}>+++ h