Możliwa droga do zostania szeregowym developerem PLD (wersja ROBOCZA)

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Pon, 7 Lip 2003, 19:03:55 CEST

On Mon, Jul 07, 2003 at 06:03:12PM +0200, Marek Ciesielski wrote:
> Spłodziłem taki mały poradnik z cyklu: jak zacząć swój żywot jako
> developer PLD. Na razie jest to wersja robocza, dlatego prosze o
> uwagi, poprawki itp. - no i opinię czy warto to publikowac ogółowi
> społeczeństwa.
>
> http://www.mc.ptja.pl/develop
>
> ps. kwestia formy też jest do dyskusji - planuje jeszcze dorobić
> jakieś "szybkie linki - bookmarki", może jakies grafiki ;-)

| [marekc w ciesiel1 SPECS]$ ./getsrc tar.spec
[...]
| Można wykorzystać skrypt "builder" w katalogu SPECS,

Zdecydowanie lepiej wykorzystać "./builder -g cośtam.spec", bo getsrc
nie radzi sobie z wieloma makrami (obsługuje tylko najprostsze sytuacje).

| A więc 'poldek' rusza do boju (tutaj już lepiej użyć konta root'a):

Niekoniecznie, można skonfigurować poldka do używania sudo.
(BTW, po polsku pisze się raczej "konta roota")

| zgodnie z devel-hints-pl.txt powinno ono raczej wyglądać tak
| (ponieważ ta wersja mantis'a jest określona jako alpha):

zależy, czy jest to ostateczna wersja 0.18.0 będąca "z definicji" alpha,
czy też wersja alpha przed właściwą 0.18.0
(BTW, po polsku byłoby "wersja mantisa")

|     Version: 0.18.0
|     %define alpha a4
|     Release: 0.%{_alpha}.1

Albo "%define _alpha", albo "0.%{alpha}" w release - to musi być to samo
makro.

|     ale u mnie powodowało to błąd przy budowaniu, gdyż jak dalej
| zobaczymy nazwa źródeł korzysta z pola 'Version'

Bo tam też trzeba dopisać (%{name}-%{version}%{alpha}.tar.gz, i dalej
być może %setup -q -n %{name}-%{version}%{alpha}).

| Tak więc w końcu zostawiłem tak jak jest i nikt specjalnie nie zwrócił
| mi na to uwagi :-)

Jeśli to ma być poradnik, to nie radzę takich rzeczy pisać ;>

|      [marekc w ciesiel1 SPECS]$ adapter.awk mantis.spec.org mantis.spec

Po "cvs up adapter.awk", to raczej "./adapter.awk" (normalnie może być
dostępny adapter.awk z pakietu rpm-build-tools - który może być nie
najnowszą wersją adaptera) - chyba że umieścimy nowo ściągniętego
adaptera w $PATH (np. przez ln -s do ~/bin - ale trzeba uważać na
kolejność wpisów w $PATH, jeśli rpm-build-tools są zainstalowane).