Pytanie w związku z ReiserFS z 2.2 i 2.4

Adam Jurkiewicz a.jurkiewicz w herc.com.pl
Wto, 8 Lip 2003, 09:06:49 CEST

Szanowni koledzy,
tak sobie czytam wątek z kernelem 2.4, który zacząłem i chwyta mnie za gardło
przerażenie - ponieważ u mnie / filesystem to Reiser. Nawet na tej maszynce,
na której ostatnio zrobiłem --up do 2.4. Ale jeszcze nie zdążyłem jej kilku
twardych restartów zadać. Na innym serwerze mam ręcznie robione 2.4.20 z
kernel.org i tam działa znakomicie Reiser, mimo kilku wyłączeń twardych.
A dlaczego Raiser na / się zapytacie ? Bo próbowałem też jfs i z doświadczeń
własnych wybrałem Reisera, a jfs na inne np. /home, gdzie leżą aplikacje,
które wdrażam. I na 2.2 standardowe z Ra bez żadnych update-dist wszystko
sobie hula ładnie. Ale ponieważ zaczynam potrzebować PenDrive USB, więc 2.4
zaczynam potrzebować.

W związku z powyższym, mam pytanie o wasze sugestie :
Jaki FS zamiast Reisera dać na / FS ? Uwaga - mogę sobie pozwolić na
zatrzymanie na chwile serwera, kopię /, potem mkfs z 2.4 i odtworzenie.

Bo właśnie spojrzałem na ten serwer w poszukiwaniu mkfs.xfs, zainstalowałem
xfsprogs*, mogę sobie zrobić też xfs.
pozdrawiam
--
Adam Jurkiewicz : Inżynier Serwisu Linux
HERC : Linuxowe Systemy Sprzeday Detalicznej