Pytanie w związku z ReiserFS z 2.2 i 2.4

Wto, 8 Lip 2003, 09:13:16 CEST

> Szanowni koledzy,
> tak sobie czytam wątek z kernelem 2.4, który zacząłem i chwyta mnie za gardło
> przerażenie - ponieważ u mnie / filesystem to Reiser. Nawet na tej maszynce,

Jesli Reiser zaspokaja twoje potrzeby, to nie jest zly.
Ma kilka wad, ale sam musisz zdecydowac, czy sa one dla ciebie istotne:
- nieupgrejdowalnosc formatu (brak narzedzi do zrobienia tego bez backupu)
- niewspieranie nowego formatu przez Linuksa 2.2
- niestabilnosc starego formatu w Linuksie 2.4
- brak i-wezlow (niekiedy moze to nawet byc zaleta)

ZTCW nie ma problemu ze stabilnoscia reisera, jesli uzywa sie odpowiedniej
wersji fs-u z odpowiednia wersja jadra.

> [...]
> własnych wybrałem Reisera, a jfs na inne np. /home, gdzie leżą aplikacje,
> które wdrażam. I na 2.2 standardowe z Ra bez żadnych update-dist wszystko
> sobie hula ładnie. Ale ponieważ zaczynam potrzebować PenDrive USB, więc 2.4
> zaczynam potrzebować.
>
> W związku z powyższym, mam pytanie o wasze sugestie :
> Jaki FS zamiast Reisera dać na / FS ? Uwaga - mogę sobie pozwolić na
> zatrzymanie na chwile serwera, kopię /, potem mkfs z 2.4 i odtworzenie.
>
> Bo właśnie spojrzałem na ten serwer w poszukiwaniu mkfs.xfs, zainstalowałem

Co do xfs sie nie wypowiadam, bo go po prostu nie znam.

  phone (48)(58) 347 14 61