nowe buildery i kwestia uprawnien

Radoslaw Zielinski radek w karnet.pl
Śro, 9 Lip 2003, 13:57:23 CEST

Adam Gołębiowski <adamg w biomerieux.pl> [07-07-2003 22:27]:
[...]
> Wprowadzić możliwość puszczania poszczególnych pakietów przez dane
> osoby? W ten sposób "opiekunowie" [1] poszczególnych paczek mogliby
> puszczać je na buildery, np. adgor, djurban - kde, cieciwa - kernel,
> aflinta - gnome...

Myślałem o tym kiedyś w takiej postaci: high-traffic automoderowana
lista mailowa, na którą idą zlecenia na wszystkie buildery, na których
budowane są pakiety z CVS PLD.  Automoderowanie po dwóch warunkach:
zgodność z formatem i podpis kluczem publicznym, znajdującym się w CVS
(najlepiej byłoby stworzyć osobny moduł dla tych kluczy).  Dwa typy
zleceń: zwykłe i zatwierdzające (takie samo, jak konkretne zwykłe, o tym
samym ID, ale podpisane przez osobę posiadającą wpis w acl.conf na
odpowiednim builderze; mogłoby być generowane automatycznie dla
zaufanych użytkowników).

Co to daje?  Trzy przykładowe sytuacje:

1. Ktoś puszcza foo.spec na buildery Ac: sygnał dla mnie, że mój domowy
   builder może zacząć mielić, bo foo jest gotowe.

2. Ja puszczam perl.spec -r PERL_5_9_0 na buildery NEST:
   * sygnał dla zarządzających builderami NEST, że toto nadaje się do
     budowania,
   * sygnał dla użytkowników NEST, że czas uciekać. ;-)

3. Ktoś puszcza bar.spec na swój Ra-packowy builder: inni użytkownicy
   tuningowanego Ra mogą rozważyć upgrade.

Wymuszona zgodność z określonym formatem pozwoliłaby na łatwe
filtrowanie, tworzenie statystyk, import do międzymordź itp.

--
Radosław Zieliński <radek w karnet.pl>
[ GPG key: http://radek.karnet.pl/ ]