Obecny stan dystrybucji, czyli PLD w lipcu

Radoslaw Zielinski radek w karnet.pl
Nie, 13 Lip 2003, 17:30:32 CEST

Witam.

Na początek: dlaczego to piszę?  Cóż, od wydania Ra, moje dochody z
Linuksa ze wskazaniem na PLD zaczęły się kurczyć, aż do osiągnięcia
zera.  Moja osobista sytuacja na dzień dzisiejszy jest taka, że muszę to
zmienić.  Niestety -- cały czas: z mojego punktu widzenia -- stan PLD
nie pozwala na branie jej pod uwagę jako platformy.  Coś musi się
ruszyć: albo dystrybucja (-> buildery), albo ja stąd.

Chciałbym zacząć od przepływu informacji.  Wiedzących proszę o odpowiedź
na poniższe pytania.

Po pierwsze, buildery.  Pytanie o ich stan przewija się co jakiś czas,
ale nie zauważyłem wyczerpujących odpowiedzi.  Zacytuję mmazura:

> Alpha jest, ppc jest (cieciwa?), na athlona i tak nie ma maszynki
> afaik, sparc - nie wiem. Co do x86 to właśnie walczę, ale to trochę
> potrwa bo ep09 jest wooooolne i często zajęte :/

Jak wygląda sytuacja x86?  Kto nad tym pracuje (-> czy ktoś jeszcze /
czy mmazur nadal)?  Co zostało do zrobienia?

Pamiętam, że cieciwa coś rzeźbił z builderami; z pobieżnej lektury pcol
kojarzę, że prace zostały zarzucone i coś o problemach sprzętowych [1].
Wojtek: wiem, że nie startujesz w konkursie na najbardziej kontaktowego
dewelopera roku, ale czy mógłbyś się przemóc i napisać mały raport o
losach swojego projektu?  (Chyba, że coś przeoczyłem...)

Czy alpha i ppc są skończone i gotowe do przyjmowania zleceń?

Czy na athlona rzeczywiście nie ma maszynki?  Trzebaby coś znaleźć;
jakie warunki musi spełniać taki sprzęt?  Ankry, malekith, blues?

Czy są osoby, które będą się tymi builderami zajmowały?  Kto to jest
i dla jakiego buildera?  Czy jest ktoś, kto przejmie rolę kloczka przy
przenoszeniu pakietów pomiędzy test/ready/main (i podobnych pracach,
które pewnie istnieją)?

IIRC były jakieś problemy z buildlogs; jak to wygląda?

[1] Ktoś coś pisał o jakimś stojącym i nudzącym się klastrze na (IIRC)
    UŚ.  Aktualne?  To powinno rozwiązać wszelkie problemy...?

Po drugie, kloczek.  Pogłosowaliśmy sobie, a jak wygląda sytuacja?  Czy
zostały podjęte jakieś działania i/lub są jakieś plany w tym zakresie?
Jakie?  Ankry, blues?

Po trzecie, zlot.  Czy ktoś mógłby podsumować, o czym rozmawialiście
i z jakim skutkiem?

Po czwarte, rpm.  Ostatnio pojawiły się problemy z zależnościami perla i
php (niemożność sterowania autoskryptami ze speca), błąd, który poprawił
qboosh łatą provides-dont-obsolete wisiał dłuuugo...  IMHO, przy tak
krytycznych zasobach, rozwój metodą ,,kolektywu'' -- bez stałego
maintainera -- na dłuższą metę nie ma szans powodzenia.  Czy jest taka
osoba?  Wiget, mógłbyś się określić?  Masz dość czasu?  Jeśli nie, to
dobrze byłoby przynajmniej wiedzieć o tym.

Po piąte, czy zapomniałem o czymś istotnym?

Mnie niezbędnie potrzebne są obecnie (oprócz tego, co działa) jeszcze
dwie rzeczy: działające buildery i brak Obsoletes / konfliktów pomiędzy
serwerami HTTP.  Za to drugie jestem w stanie się wziąć, ale... mam
wątpliwości, czy warto.  To, cokolwiek...

--
Radosław Zieliński <radek w karnet.pl>
[ GPG key: http://radek.karnet.pl/ ]