Obecny stan dystrybucji, czyli PLD w lipcu

Mariusz Mazur mmazur w kernel.pl
Nie, 13 Lip 2003, 17:41:54 CEST

On Sunday 13 of July 2003 17:30, Radoslaw Zielinski wrote:
> Jak wygląda sytuacja x86?  Kto nad tym pracuje (-> czy ktoś jeszcze /
> czy mmazur nadal)?  Co zostało do zrobienia?

Heh. Dosłownie minutę temu udało mi się zupgrejdować glibca na builderze w
taki sposób, że rpm nie odmówił przy okazji posłuszeństwa. Innymi słowy teraz
to już z górki (jak się sprężę, co jest wątpliwe, to tydzień - najdalej za
dwa).

> Po trzecie, zlot.  Czy ktoś mógłby podsumować, o czym rozmawialiście
> i z jakim skutkiem?

Skutku jak zwykle brak, a rozmawialiśmy o kloczku i pld w plugu. Co do kloczka
to był już jakiś mail, a co do plugu to trza po prostu zrobić głosowanie,
przy czym pierwsz kloczek.

> Po czwarte, rpm.  Ostatnio pojawiły się problemy z zależnościami perla i
> php (niemożność sterowania autoskryptami ze speca), błąd, który poprawił
> qboosh łatą provides-dont-obsolete wisiał dłuuugo...  IMHO, przy tak
> krytycznych zasobach, rozwój metodą ,,kolektywu'' -- bez stałego
> maintainera -- na dłuższą metę nie ma szans powodzenia.  Czy jest taka
> osoba?  Wiget, mógłbyś się określić?  Masz dość czasu?  Jeśli nie, to
> dobrze byłoby przynajmniej wiedzieć o tym.

I co? Będziesz takiego maintainera zmuszał do czegokolwiek? Ciekawym jakim
cudem. To, że takowy zostanie wybrany (a nie zostanie) kompletnie niczego nie
zmieni. Jedyna różnica będzie taka, że jak już będę paczki Acze, to po prostu
wszystkim będzie zależeć na poprawieniu danego błędu i ktoś to w końcu
poprawi. A póĸi te zasoby są li tylko na head i korzysta z nich garstka osób,
no to nie ma się co dziwić.