Obecny stan dystrybucji, czyli PLD w lipcu

Radoslaw Zielinski radek w karnet.pl
Nie, 13 Lip 2003, 19:13:17 CEST

Tomek Orzechowski <orzech w pld-linux.org> [13-07-2003 17:52]:
> [13 lipiec, 2003] Radoslaw Zielinski napisał:
[...]
> Co takiego dyskwalifikuje PLD jako platformę programową? Bo tu
> znajdziesz stada ludzi, którzy mają odmienne od Twojego zdanie :-)

Niejasna sytuacja wokół Ra (brak update'ów przez pewien czas, obecne bez
podpisów), brak oficjalnych builderów z aktualnymi pakietami (NEST nie
liczę -- w założeniach ma, że nie nadaje się na produkcję).  Żebyśmy
mieli jasność: znam przyczyny tych faktów.  Ale to ich nie zmienia.

,,Stada'' znajdę pewnie też ze zdaniem podobnym do mojego.  To bez
znaczenia.

[...]
> Prawdopodobnie administratorzy tych maszyn. W przypadku AXP będzie to
> Dział Eksploatacji CS, czyli głównie ja, awaryjnie abram.

Jak z resztą?  IMHO przydałaby się lista w jakimś pliku w CVS.

> Release manager(owie).

Czy są kandydaci?  Lub choćby kandydaci na kandydatów?

Interesują mnie realia, nie teoria... ;-)

[...]
> Naciskasz.

Nie, nie naciskam.  Pytam; chciałbym wiedzieć.  Masz jakiś problem
w związku z tym?

> Myślę, że jeśli coś się będzie działo (teraz kloczek jest na
> urlopie) to dostaniemy informacje.

Aha, dziękuję.

> W PLD nie ma opiekunów pakietów (w nielicznymi wyjątkami
> potwierdzającymi regułę) i to działa.

Nawet, jeśli potrafisz wykazać, że te wyjątki rzeczywiście potwierdzają
regułę ;-), to IMHO rpm jest/powinien być jednym z nich.  Sytuacji,
w której bug w tak krytycznym pakiecie wisi miesiącami i nikt nie wie
o co chodzi (a przynajmniej nie pisze o tym), nie nazwałbym działającą.

> O regularnym czytaniu list. Mam wrażenie, że urwałeś się z choinki.

Whatever.

[...]
> Wrócę na sekundę:
> Czy lekarstwem na ww. mają być buildery i Obsoletes? W jaki sposób?

Nie przejmuj się tym.

> Najpierw zapytaj innych. OIDP to sprawa Obsoletes była dyskutowana i
> stanęło na tym, że powinno być, ale...

Wiem.  Tyle, że stanęło na tym, że być nie powinno (+ trochę ,,ale''
i nie ustaliliśmy/rozwiązaliśmy kilku rzeczy).

--
Radosław Zieliński <radek w karnet.pl>
[ GPG key: http://radek.karnet.pl/ ]