rpm 4.3 i zewnętrzny generator zależności

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Śro, 16 Lip 2003, 10:08:00 CEST

On Wed, Jul 16, 2003 at 08:49:13AM +0200, Artur Frysiak wrote:
> Witam.
>
> Wczoraj zrobiłem małe testy z %{__find_requires} i wychodzi że teraz
> można podawać argumenty do programu wołanego jako generator zależności.
> Dzięki temu można na poziomie speca zmodyfikować jego działanie.
> Np. dodać opcje --with-pear.

Znaczy "%define __find_requires --with-pear"? :)
Heh, nawet wczoraj coś takiego mi przyszło do głowy, ale jeszcze nie
zdążyłem potestować.

> przykładowa implementacja
> if is_yes $WITH_PEAR ; then
> 	RPMDEPS_ARGS='--define "__php_provides /usr/lib/rpm/php.prov"
> --define "__php_requires /usr/lib/rpm/php.req"'
> else
> 	RPMDEPS_ARGS='--define "__php_provides /bin/true"
> --define "__php_requires /bin/true'
> fi

To jeszcze jak to przekazywać ze speców?
Zastąpić "%include" przez %define (zrywając kompatybilność speców ze
starym rpm-em), czy w macros zrobić definicję z użyciem makr
(np. .../find-requires-wrapper%{?perldeps: --with-perl}%{?phpdeps: --with-php})
i w "przywróconych do łask" macros.* definiować odpowiednie makra
(tak żeby już macros.perl nie kolidowało z macros.php, jak jest
w 4.0.2).

Generowanie zależności dla perla mogłoby być domyślnie włączone, ale
jest jeden haczyk - skrypty są w rpm-perlprov, więc bez tego pakietu
(i perl-base) się wykrzaczy... czyli i tak trzeba dopisywać BR, to można
robić to razem z %include.

> Dzięki podobnym sztuczką można zlikwidować %{_builddir}/__rpm_lock,
> który często staje się uperdliwy...
> Niestety nie mam czasu na implementacje tego :-(

OK, popróbuję. Może dzisiaj, jak nie to w najbliższych dniach.