rpm 4.3 i zewnętrzny generator zależności

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Czw, 17 Lip 2003, 22:26:03 CEST

On Wed, Jul 16, 2003 at 09:43:07AM +0200, Artur Frysiak wrote:

> %define __find_requires some-crazy-script --with-some-so-crazy-options

%__find_provides        /usr/lib/rpm/find-provides-wrapper%{?perl_deps: --with-perl}%{?php_deps: --with-php}%{?_noautoprovfiles:%{?buildroot: --buildroot='%{buildroot}'} --noautoprovfiles='%{_noautoprovfiles}'}%{?_noautoprov: --noautoprov='%{_noautoprov}'}

:)

> może być przez %include ale macros.* trzeba by wtedy przenieść do
> rpm-build aby nie było problemu gdy nie ma pliku, bo wtedy BR nie
> zadziała (bo i jak skoro jest w nieistniejącym pliku).
> Skrypty genrujące zależności mogą być w podpakietach aby nadmiernie nie
> rozbudowaywać zależności w rpm-build.

OK. Są jednolinijkowe macros.perl i macros.php.

Na razie wygląda na to, że mam działający find-provides-wrapper z obsługą
--with-perl, --with-php, --noautoprovfiles (i potrzebnego do tego
--buildroot) oraz --noautoprov.

Z requires będzie większa zabawa, ponieważ tam jest wywoływany
find-provides-wrapper... więc trzeba dla niego przekazać i zachować
wszystkie opcje.

Nie ruszać mi teraz rpm.spec ani makr, bo będę gryzł :>

> Przy okazji widze że rpm-build wymaga perl-base...

To *chyba* jest do wycięcia - perla wymagają tylko http.req,
magic.{prev,req}, sql.{prov,req}, tcl.req - a one chyba nie są u nas
nigdy używane.

> Przy okazji 2: jak już będziesz grzebał w rpmie to dodaj do macros
> %requires_eq_to() z subversion.spec.

To widzę że już dodałeś.

Jeszcze można przerobić compress-doc, żeby _noautocompressdoc było
przekazywane z linii poleceń zamiast pliku (z lockiem).