Prośba o wrzucenie na buildery

Jacek Rzęsista jacek w samm.com.pl
Pią, 18 Lip 2003, 11:41:11 CEST

Dnia pią 18. lipiec 2003 09:45, Andrzej Zawadzki napisał:

> To jak chcesz to ja jakiegoś ftpa na szybko postawię.
Jak chcesz to pakiety mogę Ci mailem podesłać (ok. 6MB - pisz na priv). Wtedy
wrzucę info z Twoim adresem ftp-a :)

> Clamav też pięknie działa - jest b. szybki - Tomek Kojm i spólka zrobili
> super robotę - tylko chyba troszkę gorzej z sygnaturami - choć Sobiga.E
> - ciąłem jakieś 3 dni szybciej niż WP - a o fałszywych alarmach na WP to
> nawet nie wspomnę (np. pusty plik jest wirem ;-) - dlatego ten mksik
> jest ok, a mocy w kompie mam dość :-)
Mocy dużo nie potrzeba - u mnie np. ślicznie działa na P120 + 64MB RAM przy
ruchu kilkaset maili dziennie :)

> ps. Jak możesz sam opis cobym poczytał ;-)
Oto "gotowy" przepis (w telegraficznym skrócie):
Czynności do wykonania po zainstalowaniu "kompleciku" (amavisd-new, mks,
mks-bases, mksd, mksd-clients):
1. $EDITOR /etc/amavis.conf:
- jeżeli nie chcemy (ja akurat nie chciałem :) ) antyspamu, to odhaszowujemy
  linijkę: "@bypass_spam_checks_acl  = qw( . );"
- reszta parametrów jak kto lubi i chce :) (polecam przeczytanie komentarzy -
ale ogólnie można nic nie dotykać)
2. $EDITOR /etc/mail/main.cf
- na końcu dopisać linijkę:
content_filter = smtp-amavis:[127.0.0.1]:10024
3. $EDITOR /etc/mail/master.cf
- na końcu dopisać:
smtp-amavis unix -      -       n     -       2  smtp
    -o smtp_data_done_timeout=1200
    -o disable_dns_lookups=yes

127.0.0.1:10025 inet n  -       n     -       -  smtpd
    -o content_filter=
    -o local_recipient_maps=
    -o relay_recipient_maps=
    -o smtpd_restriction_classes=
    -o smtpd_client_restrictions=
    -o smtpd_helo_restrictions=
    -o smtpd_sender_restrictions=
    -o smtpd_recipient_restrictions=permit_mynetworks,reject
    -o mynetworks=127.0.0.0/8
    -o strict_rfc821_envelopes=yes
4. $EDITOR /etc/mail/aliases
- dopisujemy aliasa dla użytkownika virusalert (będzie on otrzymywał
   komunikaty o przesyłkach z wirusem)
Kolejno odlicz :):
- #/etc/rc.d/init.d/mksd start
- #/etc/rc.d/init.d/amavisd start
- #/etc/rc.d/init.d/postfix restart
5. Patrzymy w logi (/var/log/maillog) i cieszymy się z działającej ochrony
antywirusowej :D
--
Jacek Rzęsista
mailto:jacek w samm.com.pl