kernel 2.6 - klawiatura i mysz

Paweł Gołaszewski blues w ds.pg.gda.pl
Pon, 28 Lip 2003, 14:57:33 CEST

Otóż - jest tu "drobny" problem IMHO.

# lsmod
Module                  Size  Used by
psmouse                13192  0
mousedev                9432  1
atkbd                   7940  0
[...]

Wszystko jest fajnie, ale na dzień dzisiejszy wszystkie te moduły urzędują
u mnie w /etc/modules, bo się automagicznie nie ładują. Albo ja o czymś
nie wiem jak je zmusić do tego albo... coś z tym trzeba zrobić.

Najpierw klawiatura. Wydaje mi się, że ten moduł należy wręcz ładować do
initrd, bo inaczej nie będzie możliwe wciśnięcie "I" przy startowaniu
systemu do trybu interaktywnego (abstrachując już od faktu czy ten tryb
działa). Ładowanie dalej z rc-scriptów to chyba trochę za późno. Pozostaje
problem wyboru jaką klawiaturę mamy przez initrd, ale to chyba da się
zrobić.

Mysz - tutaj teoretycznie wystaczy wrzucić do init-a gpm ładowanie
odpowiedniego modułu i większość osób będzie miała załatwioną sprawę. Z
tym że jest problem konfiguracji, gdzie nie ma gpm-a, a są tylko Xy. Jak
to rozwiązać?

A może ja niepotrzebnie kombinuje, bo jest normalny sposób na rozwiązanie
tej sprawy?

--
pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...