czy PLD potrzebny jest SysV init?

Piotr Meyer aniou w smutek.pl
Pon, 28 Lip 2003, 15:01:56 CEST

On Mon, Jul 28, 2003 at 02:53:39PM +0200, Adam Gołębiowski wrote:

> Mhmm... Na chwilę obecną nie ma czegoś takiego. Ale jest skrypt porter
> (w SPECS/), który dociąga zależności (średnio mu to niekiedy wychodzi).
> Swoją drogą taki skrypt wymuszałby uprawnienia do 'sudo rpm -Uhv *',
> prawda?

Ano. Opcje na obejście tego są dwie:

- po stwierdzeniu, że są potrzebne jakieś inne pakiety, skrypt
  usiłuje je zbudować (a jeśli do ich zbudowania potrzebne są
  jakieś inne pakietu, to skrypy usiłuje je zbudować (a jeśli
  do ich... :-) ))
  Po zbudowaniu tychże po prostu kończy pracę z odpowiednim
  komunikatem i informacją, że takie-owakie, niezbędne pakiety
  znajdują się w katalogu takim a takim - i instaluj człecze
  to ręcznie a potem powtórnie odpal buildera

- używa sudo (z hasłem) albo robi su, instaluje pakiet, zrzuca
  uprawnienia i wraca do budowania pakietów. Ta druga opcja nawet
  działa w NetBSD.

Pozdrawiam,
Piotr 'aniou' Meyer