spotkanie na Helu (fwd)

Wto, 29 Lip 2003, 02:18:55 CEST

> Zaraz, jak np ja będe chciał rozwijać PLD w swoim wolnym czasie i będe
> członkiem stowarzyszenia to mam podpisać jakiś papier że zrzekam się
> majątkowych praw autorskich do moich prach na rzech stowarzyszenia ?

Nie ze sie ich _zrzekasz_ , ale ze je _posiadasz_ .
Ze jestes wladny podjac decyzje nt. licencji, na ktorej kod jest
udostepniany (GPL).

> Bo inaczej to sobie nie wyobrażam "bez prawa do zabawek zgromadzonych w
> starej".
>
> Jak ma się to moje przekazanie praw autorskich do otwartych licencji i
> "braku prawa" ?
>
> Czy mogę miec RW i nie przekazać praw autorskich ?

Jeszcze raz nie _przekazac_ tylko _posiadac_ .
Jesli nie posiadasz praw autorskich i nie uzyskasz zgody wlasciciela tychze
na udostepnianie wynikow twojej pracy na licencji GPL, to nie powinienes
dostac rw.

> Co z poprawkami w programach, które wysyłamy do autorów a autorzy
> wymagają od nas wcześniej zrzeczenia się swych praw autorskich na ich
> rzecz aby miec czystość w swych papierach ? Przecież przekazałem już
> prawa stowarzyszeniu ? (chyba Ximian wymaga tego o czym pisze, napewno
> FSF).

Jesli programy sa na "otwartej" licencji, to problemu prawdopodobnie nie ma.

  phone (48)(58) 347 14 61