modprobe.conf

Artur Frysiak wiget w pld-linux.org
Czw, 31 Lip 2003, 08:13:30 CEST

On Wed, Jul 30, 2003 at 10:07:21PM +0200, Jakub Bogusz wrote:
> Da się w modprobe z module-init-tools jakoś dodać standardowe aliasy
> (tak jak mamy w modutils - tam, gdzie przypisanie jest jednoznaczne
> lub używane w zdecydowanej większości przypadków), żeby nie trzeba
> było dopisywać całego słownika do modprobe.conf?
>
> Przez kilka godzin używania 2.6 zebrałem już:
>
> alias char-major-4      8250
> alias char-major-10-135 rtc
> alias char-major-108    ppp_generic
> alias tty-ldisc-3       ppp_async
> alias char-major-6      lp

Aktualnie jest tak że module-init-tools nie zawierają wcale wbudowanych
aliasów.

Za to moduły zawierają trochę więcej informacji o tym co obsługują.
Zerknij np do /lib/modules/2.6.*/modules.alias.

Co do dodania tych genericowych aliasów to jedyne miejsce jakie mi się
nasuwa to depmod i dopisywanie ich właśnie do modules.alias.

Pozdrawiam
--
Artur Frysiak
http://www.pld-linux.org/