i znow patrzac z boku...

Michal Moskal malekith w pld-linux.org
Nie, 1 Cze 2003, 15:27:22 CEST

On Sun, Jun 01, 2003 at 03:19:59PM +0200, Wojtek Bojdo/l wrote:

> Patrze, czytam i doznaje szoku.
> Po chwili zastanawiam sie, co tu w ogole sie dzieje.
> Masa blota, masa krzyku, masa emocji...
> De facto o nazwe. Czy moze wiele nazw.
> I jakies ... chyba nawet nie ideologiczne kwestie.
> Bo czy nazwa PLD jest rzecza swieta ? Wiaze sie z patentem ?
> Dla mnie nazwy jakos nigdy nie byly czyms wielkim.
> Czy program nazywa sie Windows czy X-Windows roznicy wielkiej nie ma.

No rzeczywiście, bo nazywa się X Window :-)

[...]
> - Czemu osoby, ktore chca tworzyc inne PLD nie skopiuja swoich zabawek,
> nie powiedza ze ich zabawki fizyczne przestana pracowac w tym zespole i po
> prostu nie przeniosa tych zabawek na swoj nowy, jeszcze nieuporzadkowany
> plac ?

Bo te osoby to z grubsza zbiór developerów PLD minus kloczek. W
oczywisty sposób łatwiej przeniść kloczka na inny plac zbaw, albo
wyjaśnić mu, ża na tym są już inne reguły.

> - Czy nazwa PLD, ktora mnie jak i innym szarym ludziom kojarzy sie z czyms
> bardzo niestabilnym, czemu niestety nie da sie zaufac (dwa razy
> instalowalem PLD-1.0, bo myslalem ze w koncu jest dopracowane
> do uzywalnosci - za pierwszym razem byla to wersja bez instalatora,
> ktora nawet byla fajna ale nie bylo pozniej do niej supportu, 2ga wersja
> PLD-1.0 miala zle przygotowane obrazy iso i nie dala sie
> instalowac a support mowil: SOA chyba #1).
> Czy wiec ta nazwa jest dla wszystkich dewelopperow rzecza tak swieta,
> ze nie moga zostawic jej w spokoju i zrobic swojego PDL ?
> [...]

Jeszcze raz: nie ma żadnego forka. Chyba, że kloczek się odforkuje od
projektu.

> - Czy to, co stworzylo PLD (wiekszosc prac jest ZTCW na GPLu,
> wiec dowolny projekt moze z nich korzystac) jest tak duze,
> ze nowy zespol nie moze tego stworzyc w krotkim czasie ?

Nie. Kpisz?

> W PLD chyba najwazniejszy jest klimat pracy w zespole i ludzie,
> ktorzy w nim pracuja.
> Jesli taki sam klimat powstalby w innej grupie, mysle ze ona bylaby rownie
> dobra. Jesli nawet dwie grupy ludzi beda robily to samo to poniewaz
> obie robia to na GPLu i udostepniali w internecie, to nie bedzie
> de facto potrzeby dublowania prac.
> Przynajmniej tak mi sie wydaje.

Wydaje Ci się.

--
: Michal Moskal :: http://www.kernel.pl/~malekith : GCS {C,UL}++++$ a? !tv
: PLD Linux ::::::::: Wroclaw University, CS Dept : {E-,w}-- {b++,e}>+++ h