/home/services

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Pon, 2 Cze 2003, 15:44:09 CEST

On Mon, Jun 02, 2003 at 02:59:27PM +0200, Artur Skura wrote:

> No... chyba nie da sie inaczej jak tylko recznie latac, by
> odwolywaly sie do /etc/aplikacja/plik.konf, o ile to mozliwe?

To jest jedyne co możemy zrobić.

> To jest czesc wiekszego problemu -- do tej pory nie udalo mi sie
> znalezc jakiegos standardu, ktory okreslalby sposob instalacji
> aplikacji PHP. Poczawszy od utworzenia bazy, skonczywszy na
> skonfigurowaniu aplikacji. Po prostu kazdy robi swoje, czesto
> w jakis dziwaczny sposob.

Dlatego IMHO powinniśmy się ograniczyć do tych aplikacji webowych które
są dobrze napisane, albo bardzo cenne z innych względów - w tym drugim
przypadku po prostu będzie dużo dłubania (ale to przecież normalka w PLD
- wiele naszych pakietów to głównie poprawki na to co sobie autor
programu ubzdurał).

Jak nie będziemy umieli/chcieli czegoś poprawić tak jak należy, to po
prostu nie wrzucajmy do PLD. W takim przypadku user i tak by wiele nie
zyskał instalując z rpma, a zawsze może sobie gdzieś do DocumentRoot
wrzucić - na własne ryzyko.

PLD to nie miejsce na buble - w szczególności jeśli chodzi
o bezpieczeństwo, czy zgodność z FHS. I to że spieprzył kto inny nie
może być wytłumaczeniem.

Pozdrowienia,
	Jacek