problem z upgrade glibc - symlinki zoneinfo

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Pon, 2 Cze 2003, 19:56:16 CEST

Uaktualniałem glibc (z zachowaniem ostrożności, bo to wersja
skompilowana gcc 3.3... ale nie to było powodem problemów -
na razie wszystko działa OK).

Jest _poważny_ problem z powodu zamiany /usr/share/zoneinfo/posix/*
na symlinki do plików/katalogów w /usr/share/zoneinfo - a konkretnie
z zamianą katalogów na symlinki (rpm się wywala próbując zmienić nazwę
symlinka z tymczasowej na taką, jaką ma istniejący katalog).

rm -r katalogów nie jest dobrym rozwiązaniem, bo rpm radośnie wytnie
zawartość katalogów /usr/share/posix/* idąc po nowo utworzonych
symlinkach (musiałem instalować drugi raz z --force).

Ale nie to jest prawdziwym problemem - bo wspomnianego rm -r nawet nie
ma jak zrobić. glibc nie może mieć skryptu %pre - bo nie ma go co
wykonać na świeżo instalowanym systemie.
Hm... chyba żeby postshella wydzielić do podpakietu, instalowanego przed
glibc... ale i tak - co wtedy z usuwaniem nie-tych-plików-co-trzeba?

Czy jest możliwość usunięcia tego problemu inna niż cofnięcie zmian?

BTW, jeszcze commitnę poprawki znalezionych błędów w localedb-gen i to
się już będzie nadawać do użytku :)
Kto ma ochotę zrobić manuala do tego skryptu?
(najlepiej dwujęzycznego en+pl, ostatecznie mogę sam przetłumaczyć na
drugi)