fwd: blues -> radzio: Re: SOURCES: lurker-www_path.patch (NEW)

Radosław Kintzi lists w eth0.prv.pl
Sob, 7 Cze 2003, 20:21:43 CEST

----- Forwarded message from Paweł Gołaszewski <blues w ds.pg.gda.pl> -----

On Sat, 7 Jun 2003, Radosław Kintzi wrote:
> [...]
> postgres:x:88:88:PostgreSQL Server:/home/services/postgres:/bin/sh
>
> ftp - po co daemonom ftp katalog domowy? One potrzebują katalogu z
> zasobami do serwowania (np: /var/ftp), które konfiguruje się w
> /etc/ftp/. Katalog domowy potrzebny jest administratorowi tych zasobow,
> co by mógł sobie coś na boku zapisać.
>
> postgres - i znów katalog domowy potrzebny jest administratorowi bazy,
> a nie samemu daemonowi (z tego co mi się zdaje on sobie wszystko w
> /var/lib/pgsql/ zapisuje)
>
> xdm - tutaj chyba podobnie i jak tak dalej pójdzie,

Do tego momentu zgoda.

> to zaraz zapytam po co /home/services/ ? Nawet jeśli teraz mamy daemona,
> który takiego katalogu potrzebuje, to i tak IMHO powinien to być katalog
> w /var/ lub /tmp (tak jak w/w postgres, który przecież wiele, rzeczy
> sobie zapisuje w /var/lib/pgsql/).

Nie - /var czy /tmp to średni pomysł, choćby właśnie ze względu na userdel
-r , które usunie ci całe zasoby. Jeżeli już ma mieć katalog to właśnie w
/home/services jest na to miejsce...

(...)

----- End forwarded message -----

Tutaj miałem na myśli katalogi domowe w /tmp/ lub /var/ a nie dokładnie
te katalogi, ale się nie upieram.

R.
--
Radosław Kintzi