fwd: blues -> radzio: Re: SOURCES: lurker-www_path.patch (NEW)

Radosław Kintzi lists w eth0.prv.pl
Sob, 7 Cze 2003, 20:20:09 CEST

----- Forwarded message from Paweł Gołaszewski <blues w ds.pg.gda.pl> -----

On Sat, 7 Jun 2003, Radosław Kintzi wrote:

> Ja się na tym za bardzo nie znam, więc dopytam. IMHO może być tak:
> - apache, boa i inne działają z usera http i on nie potrzebuje katalogu
>   domowego
> - jak komuś chcesz oddać zasoby z /var/www, to poprostu robisz
>   # chown wwwadm /var/www,
>   albo konkretniej:
>   # chown lstatadm /var/www/lstat
>   Użytkownicy wwwadm i lstatadm mają do dyspozycji swoje katalogi w
>   /home/users/. Zauważ, że teraz to co jest w /home/services/httpd/html/
>   należy do root.root, więc gdy to komuś oddajesz musisz zrobić chown
> [...]

A to jest racja. Właśnie stworzyłeś podstawy, żeby demonom http zabrać
katalog domowy :-D

(...)