libwrap

Tomek Orzechowski orzech w pld-linux.org
Sob, 7 Cze 2003, 16:50:14 CEST

[07 czerwiec, 2003] Mariusz Mazur napisał:

>Tak się zastanawiam na ile tcpwrappers są obecnie wykorzystywane w systemach?
>Nie żebym planował to wyłączyć (bo by mnie pewnie parę osób zjadło), ale czy
>to jest rzeczywiście potrzebne? To ma jakąś przewagę nad firewallem?

Jak dla mnie 1 główna - sprawdzanie revDNS.

1. firewall używa adresów i grup adresów IP, tcpwrappers oprócz adresów
umie sprawdzać rev ( i można np. wyciąć całe *.ru)

2. można wycinać ludzi nie posiadających rev lub posiadających błędne
wpisy w rev

--