fwd: blues -> radzio: Re: SOURCES: lurker-www_path.patch (NEW)

Radosław Kintzi lists w eth0.prv.pl
Sob, 7 Cze 2003, 20:18:29 CEST

Mieliśmy z blusem małą debatę na temat przenoszenia
/home/services/httpd/html do /var/www. Przypadkiem odbyła się ona na
privie i teraz chcemy to naprawić, bo nie jesteśmy jedynymi
zainteresowanymi (będzie jeszcze kilka forwardów, ok. 3)

----- Forwarded message from Paweł Gołaszewski <blues w ds.pg.gda.pl> -----

On Sat, 7 Jun 2003, Radosław Kintzi wrote:

> Na czym w końcu stanęła dyskusja na ten temat? Dobrze pamiętam,
> że tam gdzie nie ma potrzeby używania shela z danego usera jego
> katalog ląduje w /var? Czy faktycznie ma to być /var/www, czy może jakoś
> inaczej? I czy ma to być odpowiednik /home/services/httpd, czy
> /home/services/httpd/html?

To jest miejsce na _katalog_ _domowy_ używkownika, jeżeli jest potrzebny -
całe /home/services. Chyba średnio logiczne jest trzymanie w katalogu
domowym zasobów (wręcz ze względu na userdel -r, nawet przypadkowe).

> Czy jest przyzwolenie na takie zmiany przed AC?

AFAIR to tak miało być.

> Pewnie masz rację. Chodziaż zdawało mi się, że nasze serwery są
> skonfigurowane do używania /home/services/httpd/cgi-bin (apache, boa).
> Po usunięciu /home/services/httpd/ to będzie trzeba zmienić i jestem za
> /usr/lib/cgi-bin.

Trochę się pośpieszyłem. /usr/lib/cgi-bin albo /usr/lib/cgi-bin/<pakiet> -
IMHO lepiej to drugie, ale to różnie może być.
Każdy pakiet musi dostarczać pliczek z konfiguracją includowaną do apache,
żeby włączyć cgi, dodać aliasa.