PLD 2.0 pre1 (Tajfun) [bylo: Bootstrap AC]

Paweł Gołaszewski blues w ds.pg.gda.pl
Wto, 10 Cze 2003, 18:25:20 CEST

On Tue, 10 Jun 2003, Piotr Szymański wrote:
> Na pewno lepsze niz paczki w ktorych tlumaczenia zajmuja wiecej niz
> binarki.  Mamy dwa zle rozwiazania, z ktorych jedno jest lepsze a jedno
> gorsze, czemu upierac sie przy gorszym?

Tak.
Osobne paczki są gorsze.

> Zrob cvs diff -r RA-branch -r HEAD mono.spec Zmienil sie uklad
> podpakietow, sytuacja jak w kde.

I co z tego?

> Widziales perla 5.8? Poza tym z kde aplikacje tez beda chodzily, ale chyba w
> upgrade-dist chodzi nie tylko o to zeby aplikacje dzialaly ale zeby sie tez
> updatnely. poldek --upgrade-dist sprawi ze w przypadku mono zostaniesz bez
> polowy podstawowych aplikacji do c#, tak jak zostaniesz bez np. kate :)

> Nie mowie o modulach tylko o perl.spec

No i? Co za problem?

Chyba cały czas mylimy 2 rzeczy:

- zrobienie --dist-upgrade na zestawie pakietów Ac w systemie z Ra. To
jasne, że będzie skuteczne w max. 80%. Więcej po prostu nie da się
zapewnić (liczba z powietrza, na wyczucie). Tyle, że temu należy też
zapewnić maksymalne działanie.

- skrypt do upgrade. Nad tym powinniśmy się skupić. Proste przykłady:

  - jeżeli ktoś miał na RA zainstalowane kdebase to można założyć, że
  wszystko co zostało z niego wydzielone do podpakietów należy
  doinstalować.
  - perl
  - php-pear
  - mono
  - /home/services

Taki skrypt mógłby być (powinien?) być interaktywny, więc odpadają
problemy jakie mamy z /home/services, bo można po prostu admina zapytać co
zrobić. Uruchomić vim-a z edycją plików konfiguracyjnych apache-a i od
razu z szukaniem konkretnych fraz (np. /\/home\/httpd) - w sumie nie wiem
czy przy uruchamianiu vim da sie przekazać od razu szukanie, ale powinno.
Aha - żeby nie było świętych wojen o $EDITOR, vim podałem przykładowo ;)

Gdyby był on podzielony na części jakakolwiek z nich mogłaby się zakończyć
niepowodzeniem. Możnaby wtedy uruchomić jeszcze raz i zapytać czy
dokończyć etapy, które pozostały czy lecieć od początku. To byłoby łatwe
do realizacji, bo wystarczyłoby zapisywać w logu:
/home/services:done
kdebase:done

pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...