Naiwne pytania

Adam Gołębiowski adamg w biomerieux.pl
Pią, 13 Cze 2003, 16:20:16 CEST

On Fri, Jun 13, 2003 at 03:58:18PM +0200, Marek Ciesielski wrote:

> Rozumiem, że lubicie tylko w swoim gronie dyskutować... już się
> wynosze.

Mhmm... najlepiej się obrazić i pójść sobie? Zooostań, piasku mamy dużo,
każdy może sobie łopatką pokopać :)

To tak jakby ktoś obcy wszedł Ci do domu podczas, gdy Ty go remontujesz
i powiedział 'Eeeej, stary, a mówiłęm, że te grzyby ze stadionu są
jakieś niepewne. To nie tak, lepiej jeśli tu walniesz różowe słoniki a
tam purpurowe świnki. I ściany.  Koniecznie miękkie. A klamek to się
lepiej pozbądź. Jeszcze się pokaleczysz'.

Nagle, niczym grypa albo niezapłacone rachunki, zajwiłeś się nie wiadomo
skąd i proponujesz zmianę zasad wydawania kolejnych wersji dystrybucji,
a w momencie, gdy ktoś wskazuje wątpliwości bądź niejasności odbierasz
to niczym atak...  to nie tak.

> Obserwował będe także z niecierpliwością jak z hukiem będzie padało
> gentoo, w którym próbują wdrożyć te "odkrywcze idee"

Taa... to rozwiej moje wątpliwości w następujących sytuacjach:

Mam sobie maszynę, na której przez dłuuuugi czas nie aktualizowałem
systemu - z różnych powodów, np. takiego, że zapomniałem o jej
istnieniu, bądź nie miałem do niej ani fizycznego, ani zdalnego dostępu
(w takiej sytuacji znalazłem się kilka mieisęcy temu). W międzyczasie w
drzewie dystrybucje pojawiły się nowe glibce bądź inne krytyczne dla
systemu elementy. I jak ja mam teraz zaktualizować system? do current/
base/ whatever/ z nowym glibcem? i modlić się, żeby mi się gdzieś po
drodze system nie rozpieprzył?

Drugi przypadek - z bardzo konkretnego powodu (np. posiadanie
skompilowanej binarki jakiegoś komercyjnego produktu) potrzebna mi
dystrybucja posiadająca taką a taką wersje glibca, taką a taką wersję
fooshmoo, etc. I co ja mam teraz robić? ISO posiada nie tą wersję co
trzeba, a poprzednich obrazków już nie ma. I boo... co ja teraz biedny
zrobię? Liczyć, że ktoś gdzieś w czeluści domowego hddka, pomiędzy
"Matrixem" a "Władcą Pierścieni II" ma ISO snapshot 2003xxxx? W
przypadku dystrybucji numerkowej byłoby o wiele łatwiej...