Kto ma alphę ?

undefine@aramin.one.pl undefine w aramin.one.pl
Wto, 17 Cze 2003, 23:29:15 CEST

On Tue, Jun 17, 2003 at 07:21:17PM +0200, Bartosz Taudul wrote:
> Właśnie, ma ktoś jakieś średnie czasy budowania powiedzmy xfree na
> sparcu, alfie? Bo jak ktoś jakiś czas temu napisał, że u niego trzy dni,
> to się za głowę złapałem, że za takie coś można tyle kasy dawać.
alpha kupiona 3 lata temu u nas na wydziale(2 procki 666MHz, 4gb ram)
dopiero niedawno zostala przewyzszona w predkosci obliczen
staloprzecinkowych przez intele. To tego to procki 64bitowe, co "nieco"
przyspiesza obliczenia na duzych liczbach. Taka mathematica chodzi
wyraźnie szybciej od takiej samej odpalonej na intelu.
Inna sprawa że kosztowała kilkanaście razy wiecej niż obecnie kupowane
mocne serwerki...
Ale system na tym to tru64, i jak na razie nie zanosi się na zmianę na
linuksa...
Za to na linuksa będzie przenoszony u mnie drugi, starszy serwer.. z 92
roku bodajże. Wydajność ma toto porównywalną z pentium około 400MHz (dwa
procki 375MHz, 64bitowe). Co prawda nie wiem jak bedzie tam z
mozliwoscia robienia czegos pldowskiego... jak juz to w chroocie, ale
sie zobaczy...

spaać!