Warsztat? (by³o: Re: shorewall)

Marek Ciesielski marekc w klub.chip.pl
Czw, 19 Cze 2003, 11:05:24 CEST

On Thu, 19 Jun 2003 02:10:06 +0200, you wrote:

> [...]
>>

>Ogólnie przydatn± rzecz± z warsztatu (oczywi¶cie moim zdaniem) to jest
>~/piaskownica/[szablon(a w nim "drzewko" dla
>rpm'a),programa,programb,etc] i skrypt który robi mniej wiêcej co¶
>takiego:
>[deejay1 w deejay1 SPECS]$ cat buduj
>#!/bin/sh
>KATALOG=`pwd | sed -e 's,/SPECS,,'`
>echo "%_topdir " $KATALOG > ~/.rpmmacros
>./builder -bb $1
>rm ~/.rpmmacros
>[deejay1 w deejay1 SPECS]$
>

>i tak, wiem ¿e mo¿na lepiej ale to zazwyczaj wystarczy, czasem tylko siê

Pisz±c "warsztat" chodzi³o mi szersze spojrzenie na problem.
Przyk³adowo - zacz±³em bawiæ siê mantisem. ¦ci±gn±³em tara,
zainstalowa³em sobie w systemie. Wiem jakie poprawki nale¿y wykonaæ
(zrobi³em sobie DIFFa) - wipisa³em sobie co nale¿y zrobiæ ¿eby dany
pakiet dzia³a³ w PLD (w formie notattek w pliku tekstowym) - no i
teraz nie wiem za bardzo co zrobiæ ¿eby te kroki wykonaæ :-)
Czyli np. w zale¿no¶ci od ustawionego jezyka wykonaæ odpowiednie
zmiany w jednym pliku; jak ustawiaæ dok³adne zale¿no¶ci w specu itd,
itp . (czyli te szczególy które dla Was s± ju¿ chlebem powszednim)

Rozumiem co robi sam tar (czyli sama instalacja) ale jeszcze nie
"zatrybi³em" co robi sam rpm :-)
Oczywi¶cie upraszczam specjalnie, ¿ebyscie pu¶cili troche farby ;-)

>Jak opanujesz to Ci siê nie bêdzie chcia³o :P

hehe... rozumiem :-)
Mnie np. bardzo wiele da³a strona Baseciq - dziêki porównaniu slacka i
PLD ;-)  http://www.baseciq.org/linux/slack2pld zrozumia³em wiele
rzeczy - m.in. CVS :-)
Gdyby w takiej formie by³a³by przedstawiona praca developera to my¶le
¿e pojawi³a by siê wiêksza liczba developerów :-)

Ze swojej strony tak¿e jestem otwarty na zrobienie takiego opisu -
zw³aszcza ¿e bêdê go robi³ z "drugiej strony barykady" :-)

pozdrawiam,
--
				Marek Ciesielski

  |\/ | |     marekc w klub.chip.pl
  |   | |     ciesiel w jabber.uznam.net.pl; GG: 3809029
  |   | |     http://klub.chip.pl/mc_540ddc

Wiêcej informacji o li¶cie dyskusyjnej pld-devel-pl