rpm - brak zależności od pakietów i nie działające _noauto*

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Czw, 19 Cze 2003, 23:09:01 CEST

On Thu, Jun 19, 2003 at 22:07:30 +0200, Jakub Bogusz wrote:

> To pierwsze jest dyskusyjne, ale nie przypominam sobie, żeby ostatnio
> była konkretna dyskusja na ten temat - a zależności zniknęły, bez

Pytałem o to, odpowiedziano mi, że to przez zastosowanie wewnętrznego
mechanizmu rpma do generowania zależności.

> dopisania brakującego "Requires: poldek" do basesystem[1].

A nie Requires: rpm?

> To co generuje rpm jest nieczytelne/mało użyteczne dla człowieka.
> Sam rpm jest w stanie te zależności rozwiązywać, ale do tego potrzebuje
> bazę (wygenerowaną przez rpmcache), a takowej na ftp nie ma
> (a tym bardziej na dysku po drugiej stronie wolnego łącza).

Taka baza jest - indeksy poldka.

> [2] desc -r w poldku też podaje tylko to, co w zależnościach rpm-a;
> gdzie zależności czytelne dla człowieka?

rsearch -p albo po prostu install --test? Obok desc -R.

> desc -R pokazuje tylko pakiety jawnie obecne na liście zależności.

Zaraz... mamy innego poldka?

~: rpm -qR gqview | grep fontconfig
libfontconfig.so.1

poldek> desc -R gqview-1.3.2-1
Reqpkgs:        XFree86-libs | XFree86-libs | XFree86-libs XFree86-libs | XFree86-libs |
    XFree86-xrender atk | atk freetype | freetype glib2 | glib2 | glib2 glibc | glibc | glibc
    gtk+2 | gtk+2 pango | pango zlib | zlib libpng | libpng XFree86-fontconfig | fontconfig |
    fontconfig XFree86-xft | Xft | xft

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>           USA sux
      http://mops.uci.agh.edu.pl/~gotar/