rpm - brak zależności od pakietów i nie działające _noauto*

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Pią, 20 Cze 2003, 00:56:20 CEST

On Thu, Jun 19, 2003 at 11:09:01PM +0200, Tomasz Pala wrote:

> Pytałem o to, odpowiedziano mi, że to przez zastosowanie wewnętrznego
> mechanizmu rpma do generowania zależności.

Tyle to wiem.

> A nie Requires: rpm?

rpm też, ale jeśli to poldek ma trzymać normalne zależności, to jest
(prawie) obowiązkowym elementem systemu.

> Taka baza jest - indeksy poldka.

> rsearch -p

I dla każdej zależności osobno - coś pisałem o odwalaniu roboty za
automat :|

Przy okazji - w search (zwłaszcza -f) przydałaby się opcja wyjścia w stylu
grepa (tzn. "pakiet: znaleziony ciąg"). Bo przy szukaniu plików kolejnym
poleceniem często jest wpatrywanie się w desc -ll znalezionych pakietów.

> albo po prostu install --test?

Jeśli wymagane pakiety są zainstalowane, to nic nie napisze.

> Obok desc -R.

> Zaraz... mamy innego poldka?

A... już wiem, pokazuje tylko jeśli te pakiety są dostępne w bazach
poldka, bez zaglądania do bazy rpm-a. Po dodaniu -s z katalogiem
z pakietami pokazał.