buildlogi oraz RA-1.1

Paweł Gołaszewski blues w ds.pg.gda.pl
Pią, 20 Cze 2003, 17:00:43 CEST

On Thu, 19 Jun 2003, Jakub Bogusz wrote:
> Jest jakiś katalog na wycofane pakiety, czy przenosić do /dev/null? (z
> tych co są w updates/general - gdk-pixbuf jest zwalony, zły _prefix)

Wywaliłem do /dev/null - po co taki chwast ma się pałętać...

Generalnie, jeżeli coś ma być wycofane można to albo wywalać albo cofać do
test/ready. Raczej to drugie. I przydałby się skrypt, który by sprawdzał
załeżnośći... Do przenoszenia z test do ready i z ready do finalnego
miejsca są kloczkowe skrypty. I to nawet ładnie działające.

> Jako 1.0 + updates/security + poprawki poważnych błędów
> z updates/general, czy 1.0 + updates/security + całość updates/general?

security + nie-cale-general. To co tam jest należy przebrać. Na przykład
na pewno nie trafi lilo :)

> 1.1 miałoby być obok 1.0, czy miałoby zastąpić (w sensie wspierania -
> wypuszczania poprawek bezpieczeństwa) 1.0?

1.0 na pewno nie będzie już wspierane pod względem poprawek bezpieczeństwa
- nie mamy po prostu na to zasobów. Oddzielne buildery musiałyby się
pojawić do tego celu.

> Jeśli w obu przypadkach to drugie, to niektórzy mogą się znaleźć
> w niezbyt wygodnej sytuacji - konieczności uaktualnienia nawet kilkuset
> pakietów, żeby zachować wsparcie. I to bez dużo wcześniejszego
> ogłoszenia, z którego mogliby wiedzieć, że muszą zacząć testować
> zawartość updates/general.

Proszę bardzo - ogłoszenie już można dać...

Ale uwaga jest słuszna.

> mozilla-*.spec - ktoś to musi przejrzeć i uaktualnić dla mozilli 1.2.
> Spora część działa tylko z 1.0.

jesteś w stanie to zrobić?
Ja zacząłem samą mozillę kompletować i tagować, ale to bardzo uciążliwe.
builder-owi brakuje to co zgłaszał kiedyś ankry przy sporach z kloczkiem -
tagowania rzeczy nie-na-HEAD.

Jeżeli ktoś jest w stanie pomóc i otagować na przykład galeona, skipstone,
light, whatever tagiem MOZILLA-1_2_1 byłbym wdzięczny. To pomoże trochę...

> Zmieniło się SONAME libpq, więc pack musi zawierać wszystko co się z nim
> linkuje, np. php-pgsql

> (przy okazji może być nowsze php - ale 4.3.2 jest jeszcze nie do końca
> gotowe)

tak - to nowsze jest fajne całkiem, ale niestety momentami inaczej się
zachowuje, więc do RA bym nie dawał. Na przykład standardowo raportowanie
o błędach w formie komunikatów na stronie jest inne...

--
pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...