rc-scripts: network (HEAD) static-routes (HEAD)

Mariusz Mazur mmazur w kernel.pl
Pią, 20 Cze 2003, 18:18:31 CEST

On Friday 20 of June 2003 18:11, Paweł Gołaszewski wrote:

> bleeee... To jest ochydne. Dlaczego akurat tak???
>
> static powinno być dodatkiem na szczególne okazje. Zamiast upraszczać
> konfigurację - utrudniasz ją...

Wręcz przeciwnie. O mało nie rozwaliłem komputera na kawałki próbując ustawić
deafult gw via rc-scriptsy dla ipv6 (znaczy nie dosłowne default gateway,
tylko to coś odpowiedzialne za komunikacje z resztą internetu :). Później się
dowiedziałem, że takie rzeczy powinny być (i słusznie) ustawiane via
static-routes. Prawdę mówiąc nie widzę żadnych przeciwwskazań, by nie
ujednolicić konfiguracji obu protokołów zwłaszcza, że zrobienie triggera na
ipv4 powinno być dosyć banalne.