specflags jeszcze raz

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Sob, 21 Cze 2003, 17:28:48 CEST

Przedtem na czymś się wywalało, to zmieniłem "" na %{nil}.
Ale teraz się wysypuje sub_configure korzystające z config.cache
wspólnego z głównym configure (np. cyrus-sasl.spec). Dziwne, ale...
z powodu kilku spacji na końcu, które wytwór autoconfa zamienia na
jedną (nawet nie wiem gdzie), a potem marudzi, że nie zgadza mu się
z pierwotną wartością zmiennej.

Żeby nie trzeba było się chrzanić z łataniem samego autoconfa
i obowiązkowym używaniem poprawionej wersji w problematycznych
pakietach, proponuję:

- w macros w ogóle nie definiować domyślnie pustych %specflags* (wyciąć
albo zostawić zakomentowane)

- w rpmrc używać opcji w stylu:

optflags: athlon -O2 -march=athlon%{!?nospecflags:%{?specflags: %{specflags}}%{?specflags_ia32: %{specflags_ia32}}%{?specflags_athlon: %{specflags_athlon}}}

Sprawdziłem, że działa. Może być?