[SPECS] Zope i okolice

Adam Szpakowski worf w optics.polsl.gliwice.pl
Sob, 28 Cze 2003, 20:02:41 CEST

On Saturday 28 of June 2003 11:13, Paweł Gołaszewski wrote:
> Błąd.
> My wiemy dokładnie z czym dostarczamy, z jakim produktem. I nie ma
> potrzeby, żeby to było kompilowane przy pierwszym starcie, bo nie ma
> uzasadnienia do tego.

Rozumiem Twe podejście, ale w przypadku Zopa jest ZTCW troszkę inna filozofia.
Pamiętaj, że wiele (jeśli nie wszystkie) produkty Zopa są zależne od innych
produktów (nawet rdzeń pomijając). Są możliwe sytuacje gdy produkt jest
kompilowany warunkowo w zależności od istniejącego środowiska. Zarówno
ZopeBook jak i dokumentacja developerska Zopa wskazuje że zalecanym sposobem
kompilacji produktów jest kompilacja przez samego Zopa przy reboocie. Innym
argumentem aby dostarczać produkty w postaci źródeł jest funkcja refresh
(nakładka na reload(module) Pythona). Pozwala to w dowolnym momencie
zrekompilować produkt z poziomu działającego Zopa. Nie każdy produkt jest co
prawda do tego przygotowany, ale np. Plone jest. Przydatne jest to np. jeśli
zmieniła się jakaś część składowa (np. nowa wersja DCWorkflows przy Plone).
Oczywiście można polecieć z kolejką upgradów rpm-ów, ale jeśli Zope pozwala
zrobić inaczej, to czemu tego nie wykorzystywać?

Może jako poparcie mojej pisaniny dodam, że zarówno pakiety dla RH9 (pakiet
Plone) jak i dla Debiana dają źródła a produkty kompilowane są przez samego
Zopa. Kompilowany jest tylko sam Zope (nawet nie jego rdzenne produkty).

> W związku z tym - nie wiem czy to powinno być w
> /var/ - raczej gdzieś w /usr/ (/usr/lib/zope ? )

Domyślnie w /usr/lib/zope/Products (czyli w ZOPE_HOME) są produkty rdzenia
zopa. Można oczywiście tam wrzucać dodatkowe produkty, ale to uniemożliwi
korzystanie z innego ficzera Zopa, którym jest przekrywanie Produktów z
ZOPE_HOME przez produkty z INSTANCE_HOME (czyli domyslnie
/var/lib/zope/Products). Już nie mówiąc że w przypadku używania ZEO ścieżka
INSTANCE_HOME nabiera dodatkowego znaczenia.

> Rób tak jak jest wszędzie...

IMHO tutaj to nie jest rozwiązanie. Restart Zopa w bardziej rozbudowanej
konfiguracji to dosyć zamieszany proces. Już nie mówiąc że może sporo czasu
trwać. Przy instalacji kilku produktów po kolei (które co lepsze mogą jeszcze
od siebie zależeć) robi się burdel znacznie gorszy niż przy massive update
modułów do apacha.

Pozdrawiam

--
Adam Szpakowski
Silesian University of Technology - Institute of Physics