perl, doc, man...

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Pon, 30 Cze 2003, 15:05:56 CEST

On Mon, Jun 30, 2003 at 14:31:40 +0200, Radoslaw Zielinski wrote:

> Skoro dodałem Req: perl-doc-reference, to miałem w tym jakiś cel...
> Teraz sobie przypominam powód: ten pakiet jest wydzielony dla wygody
> osób, które nie chcą mieć tych manuali i mają ochotę dowiedzieć się,
> jak złożony jest perl w PLD.

No rzeczywiście, jak będzie req to nie będą mieć tych manuali...

> Dawniej było to dostarczane w pakiecie
> perl; IIRC tak robi też większość dystrybucji.

Większość dystrybucji robi też wiele innych rzeczy - na przykład nie
dostarcza pakietów innych od 386 na x86.

> Req powinno istnieć:
> ludzie instalujący perla raczej spodziewają się, że `man perl` będzie
> działać; nieprawdaż?...

Jeśli pakiet jest wydzielony - nie.

> Dwa: dlaczego grzebiesz w perl.spec bez konsultacji ze mną?  Zasoby
> okołoperlowe w PLD są składane w oparciu o pewną konkretną politykę,
> którą w miarę wolnego czasu konsekwentnie wdrażam.  Jeśli chcesz to
> przejąć, daj mi znać, a do tego czasu -- z całym należnym szacunkiem
> -- bądź łaskaw się nie wpierdalać.

Wiesz master, jak będę chciał pracować w distro, gdzie poprawkę
literówki trzeba zgłaszać opiekunowi pakietu, to sobie pójdę do Debiana.
I jak będziesz wpisywał nadmiarowe requires to będę się wpierdalał.

> Do jako-takiego działania perla samego w sobie potrzebne jest tylko
> perl-base, a i to nie całe.  Req: perl-perldoc jest dlatego, że perlowcy
> zwykle spodziewają się perldoca dostarczanego z perlem.  Pamiętam, że

A KDE-owcy zazwyczaj spodziewają się X serwera zainstalowanego z KDE.
Więcej - kadowcy spodziewają się zazwyczaj zainstalowanego KDE i X
serwera.

> nawet depesz kiedyś tu rzucał joby pt. ,,gdzie się podział perldoc'' po
> przeniesieniu go do perl-devel w Ra.

Mogę zacząć rzucać joby pt. 'gdzie się podział startx' po zainstalowaniu
XFree86-Xserver? Albo 'gdzie jest xinitrc' po instalacji KDE? Czy może
'gdzie jest deb' po zainstalowaniu mc? 'gdzie jest pdftotext' po
zainstalowaniu xpdf? A może 'gdzie jest xephem-3.5.2.pdf' po
zainstalowaniu xpehpeha? Dalej szukaj w okolicach postgresql-doc,
php-doc, python-doc, quanta-doc, tetex-doc, kernel-doc.

> PPS Kwestia Req: man jest IMHO dyskusyjna -- po co komu manuale bez
>     przeglądarki...

Bo to plain-text i na przykład ja je oglądam (jak zdecyduję się jakieś
zainstalować) zwykłym viewerem, bo tasiemcowe pipe'y groffa i innego
śmiecia są za wolne. Twierdzisz, że nie ma zamienników do mana? To może
do Apacha wpisać req: mozilla?

A wszystko to widzę przez to, że mam exclude_docs i prawie żadnych
manów, a tu nagle wyskakuje jakiś perl, który ściąga mi swoje many (po
ch*j!?), mana, groffa i inny badziew, którego zgodnie z polityką distro
mieć _nie muszę_.

Separacja zasobów na zasadzie 'rozbijmy pakiet na dwa: jeden na literki
a-k, a drugi l-z i damy im wzajemne req' jest OKDR.

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>           USA sux
      http://mops.uci.agh.edu.pl/~gotar/